شناسهٔ خبر: 36582717 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نامزد جایزه جلال؛ انصراف نداد‌ه‌ام

گروه ادب ــ پس از انتشار اخباری درباره کناره‌گیری قباد آذرآیین از نامزدی در دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد، دبیرخانه این جایزه اعلام کرد که آذرآیین از این جایزه انصراف نداده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، مهدی قزلی، دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال‌ آل احمد با اعلام این خبر گفت: قباد آذرآیین در تماسی، ضمن تشکر از داوران جایزه برای توجه به کتابش، اعلام کرد که از جایزه جلال انصراف نداده است.

یادآور می‌شود، رمان «فوران» قباد آذرآیین در میان شش نامزد نهایی بخش داستان بلند و رمان دوازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد حضور دارد. این اثر درباره فوران نفت در منطقه مسجدسلیمان و زندگی ۳ نسل از یک خانواده است. به این ترتیب بستر تاریخی این داستان از زمان کشف و استخراج اولین چاه نفت ایران در مسجدسلیمان تا روزگار کنونی را در بر می‌گیرد. بسیاری از مطالب و اتفاقات درون داستان «فوران» تجربه‌های زیسته و حوادثی هستند که آذرآیین از کودکی تا بزرگسالی خود در مسجدسلیمان دیده است. رمان «فوران» دو بخش اصلی دارد که فصل‌های مختلفی را به اسم اعضای خانواده مورد نظر در این داستان، در بر می‌گیرند.

براساس سنت هر ساله، برنده جایزه در مراسم اختتامیه که نیمه دوم آذرماه برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد.

 

انتهای پیام

نظر شما