شناسهٔ خبر: 36577439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امضای تفاهم نامه رفع محرومیت شهرداری‌های سیستان و بلوچستان

خبرگزاری صداوسیما

نخستین بار برای رفع محرومیت شهرداری‌های سیستان و بلوچستان، تفاهم نامه‌ای سه جانبه امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در همایش شهرداران سیستان و بلوچستان در دلگان گفت: تفاهم نامه رفع محرومیت شهرداریهای سیستان و بلوچستان بین سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور، استانداری و شهرداریهای سیستان و بلوچستان به امضا رسیده است.
جمالی نژاد افزود: این تفاهم نامه در هشت محور از جمله کمک به مطالعات و اجرای طرحهای مدیریت پسماند، اجرای طرحهای محرک گردشگری در شهرهای دارای قابلیت گردشگری بالا، تقویت سامانه ناوگان خدمات شهری شهرداریها از طریق اختصاص خودرو، اجرای طرحهای ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی در شهرهای دارای مصوبه برای سه سال پیش بینی شده است.
وی با اشاره به سهمیه بندی اخیر بنزین و مشکلات احتمالی سوخت افزود: قرار شد اگر در استانهای مختلف کشور از جمله سیستان و بلوچستان این سهمیه بندی مشکلاتی داشته باشد، بتوانیم در قالب سهمیه هایی که در اختیار استانداران گذاشته می شود این مشکل را رفع کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان هم گفت: در پیش بینی بودجه سال آینده، صددرصد اعتبارات مربوط به حوزه عمران شهری و روستایی نسبت به امسال افزایش پیدا خواهد کرد.
موهبتی افزود: حمایت جدی همراه هدایت وزارت کشور برای استان سیستان و بلوچستان صورت می گیرد که مهمترین آن، همین تفاهم نامه بود که یکی از مصوبات آن معین سازی بود.
وی گفت: امیداوریم بتوانیم با همکاری سازمان شهرداری و دهیاری های کشور، شهردارها و شهرداریهای کلان کشور را به کمک شهرداریهای استان بیاوریم.
همچنین با حضور رییس سازمان شهرداریها و دهیارهای کشور، 14طرح عمران شهری در شهر گلمورتی با اعتبار 53میلیارد ریال و 7طرح عمران شهری با اعتبار 12میلیارد ریال در شهر چِگِردَک دلگان به بهره برداری رسید.

نظر شما