شناسهٔ خبر: 36571441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری مسابقات بین‌المللی اسکی و کوهنوردی در آلوارس اردبیل/ وجود پتانسیل‌های فراوان گردشگری اردبیل

عضو هیات رئیسه کمیته جوانان فدراسیون جهانی کوهنوردی گفت: مسابقات بین‌المللی اسکی و کوهنوردی با حضور ورزشکاران داخلی، آسیایی و اروپایی در آلوارس اردبیل برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج معانی امروز در نشست خبری هیمالیانوردان استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل پتانسیل‌های گردشگری فراوانی دارد که برای جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار مناسب است.   

وی به صعود سراسری 500 کوهنورد به قله‌های هرم، کسری و سبلان اشاره کرد و افزود: اردیبهشت ماه سال آینده مسابقات بین‌المللی اسکی و کوهنوردی با حضور ورزشکاران داخلی، آسیایی و اروپایی در آلوارس اردبیل برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون کوهنوردی ایران به پتانسیل‌های فراوان گردشگری منطقه آلوارس سرعین تاکید کرد و گفت: با همت و حمایت مسؤولان امکان برگزاری مسابقات جهانی یخ‌نوردی در این منطقه وجود دارد.

وی به لزوم توسعه فرهنگ جذب گردشگر در مناطق مختلف استان اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه و کلاس‌های رایگان آموزش زبان انگلیسی برای اهالی و کسبه مناطق شهری و غیرشهری گردشگرپذیر می‌تواند در توسعه گردشگری منطقه و معرفی فرهنگ استان به جهان کمک کند.

معانی تصریح کرد: از سفیران و معاونان سفارتخانه‌های مستقر در ایران دعوت کردیم تا در فتح قله سبلان شرکت کنند و از مناطق گردشگری استان بازدید داشته باشند که این سفر اوایل تابستان سال آینده انجام‌ می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیته جوانان فدراسیون جهانی کوهنوردی تصریح کرد: ۱۴ آذرماه همایش ملی و استانی تجلیل از پیشکسوتان و پیشگامان کوهنوردی در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/3463/620

نظر شما