شناسهٔ خبر: 36567240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

هنر نمایش هنر زندگی است

کشمیری گفت: هنر نمایش هنر زندگی است و شخصیت های مختلف را هنرمندان در صحنه تئاتر تجربه می کنند و این تجربیات را به بیننده منتقل می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» عصر امروز (پنجشنبه 30 آبان) در اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر استان گلستان اظهار کرد: چهار اثر خیابانی و 35 اثر صحنه ای در این جشنواره شرکت کردند و ارزیابی اثرها اتفاق افتاد و هشت کار برگزیده برای مرحله استانی انتخاب شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان  ادامه داد: هنر نمایش هنر زندگی است و شخصیت های مختلف را هنرمندان  در صحنه تئاتر تجربه می کنند و این تجربیات را به بیننده منتقل می کنند.

 

کشمیری بیان کرد: هنرمندان زندگی را به صحنه می آورند و از این جهت خوشبخت هستند و خوشبختر از هنرمندان در صحنه نویسندگان و کارگردان هایی هستند که این هنر را به صحنه می کشانند.

 

وی افزود: کارگردان، هنرمند و نویسنده و عوامل صحنه برای اینکه نمایشی را اجرا کنند تمرین کار گروهی انجام می دهند و  این خود یک لطف است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان  با بیان اینکه تماشاگران صحنه زنده زندگی را توسط هنرمندان تئاتر درک می کند، یادآور شد: تماشاگر است که زندگی خود را در صحنه می بیند و برای کار هنرمند ارزش قائل می شود و هنرمند خوب و بد را به صحنه می کشد و تماشاگر را ناظر رفتار خود به طور زنده قرار می دهد.

 

کشمیری متذکر شد: هنرمند مثل یک آینه است و به بهترین شکل از هنر برای انتقال کلام در صحنه استفاده می کند، هنرمندان مصلحان جامعه هستند و چه بسا مبلغین هم نتوانند آنگونه که با هنر و کلامی که شما به صحنه می کشید دغدغه ها را بیان کنند.

 

وی به حمایت از هنرمندان تاکید کرد و افزود: ایران گلستان را با نمایش می شناخت و باید بیاندیشیم که چه شده که از شکوه و درخشش نورانی تئاتر های استان در سال های گذشته دور شدیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان  تاکید کرد: باید بیاندیشیم چه بر سر تئاتر آمده و باید چه کنیم تا شکاف میان نسلی به وجود آمده در تئاتر کم شود، به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث آموزش را متعهد می شویم تا کلاس های تخصصی را برای هنرمندان تئاتر برگزار کنیم.

 

کشمیری افزود: فاصله بین نسلی امیدواریم هر روز در عرصه هنر تئاتر کمتر شود و از تجارب گذشتگان بیشتر استفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز دفتر سی امین جشنواره تئاتر استان با معرفی برگزیدگان بسته نمی شود بلکه همچنان باز می ماند و امیدواریم گام های هنرمندان استوار تر برداشته شود.

نظر شما