شناسهٔ خبر: 36563127 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بنياد ملي توسعه فناوري، امروز افتتاح مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- بنیاد ملی توسعه فناوری به عنوان دومین نهاد توسعه اشتغال پایدار در رسته فناوری اطلاعات و ارتباطات، با عنوان "بنیاد ملی توسعه فناوری" افتتاح می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، این نهاد ملی پشتیبان کسب و کار با عنوان بنیاد ملی توسعه فناوری ایجاد شده است تا در قالب مدل عمومی – خصوصی و با حمایت سایر سازمان‌های دولتی، به توسعه اشتغال در حوزه تخصصی در کشور کمک کند.
اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای این بنیاد در حوزه‌های پژوهش، آموزش و تجاری سازی فناوری‌های نوین است و همچنین ایجاد مدارس بلاک چین، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی برنامه ریزی شده است که در نهایت به ایجاد و پیشبرد کسب و کار‌های نوپا فناورانه منجر خواهد شد.
بنیاد ملی توسعه فناوری با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، صندوق کارآفرینی امید، یونیدو ایجاد شده است.
همچنین با منطقه ویژه اقتصادی پیام، جهاد دانشگاهی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهاد دانشگاهی و... به عنوان سازمان‌های همکار، در توسعه مولفه‌های زیست بوم فناوری‌های نوین به ارائه خدمات ویژه‌ای در این عرصه، اقدام خواهد شد.

نظر شما