شناسهٔ خبر: 36557611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین:

اطعام ۳ میلیون و اسکان ۵۰۰ هزار زائر توسط موکبهای قزوین در اربعین

قزوین- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: با برپایی ۸۵ موکب توسط استان قزوین بیش از ۳ میلیون وعده غذایی توزیع و ۵۰۰ هزار نفر از زائران اسکان داده شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تقدیر از فعالان اربعین حسینی چهارشنبه شب با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و جمعی از موکب داران، هیئت های مذهبی و رسانه های گروهی استان در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

حامد کبودوند در این مراسم با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده در اربعین حسینی اظهارداشت: چند سالی است به ابتکار امام جمعه ستاد اربعین در استان شکل گرفته و همه فعالیت ها زیر مجموعه آن صورت می گیرد که امسال موجب شد شاهد بهترین پیاده روی و خدمات مطلوب به زائران باشیم.

وی افزود: امسال همه دستگاههای اجرایی پای کار بودند و استانداری، شهرک های صنعتی، اتاق بازرگانی، گمرک، هلال احمر، جهاد کشاورزی، اداره غله، نیروگاه شهید رجایی، صدا و سیما و رسانه ها، حوزه علمیه؛ حدمات ارزشمندی داشتند که در موفقیت در کار تاثیر داشت.

کبودوند تصریح کرد: درسال جاری ۸۵ موکب ثبت شد و ۴۵ پروانه برای موکب داران صادر شد و ۶ قرارگاه در مناطقی از ایران و عراق تشکیل شد.

وی اظهارداشت: قرارگاه ایران با پوشش قزوین،آوج و مرز مهران، خارج از کشور شامل قرارگاه نجف، طریق الحسین، قرارگاه کربلا، مسیب و سامرا زمینه ارائه ۵ نوع خدمت اسکان، پذیرایی، خدمات پزشکی، امور فرهنگی و دسته عزاداری مهیا شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین یادآورشد: تعهد قزوین از دهم تا ۲۱ صفر بود که خدمات ارائه شده در این ایام بی نظیر بود.

وی گفت: در مدت ۱۱ روز برپایی موکب ها در استان قزوین ۳۲۹ هزار و ۵۰۰ وعده غذایی و ۳ هزار و ۱۵۰ نفر خواب اسکان صورت گرفت.

کبودوند اضافه کرد: در موکب نجف ۳۲۸ هزار و ۹۰۰ وعده غذا توزیع شد و ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر اسکان صورت گرفت، در طریق الحسین تعداد ۷۳۷ هزار وعده غذایی توزیع و ۵۴ هزار و ۴۷۴ نفر اسکان انجام شد.

وی اظهارداشت: همچنین در کربلا یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ وعده غذایی توزیع و ۳۲۵ هزار و ۹۳۰ نفر اسکان انجام شد و در موکب طفلان مسلم ۳۸۹ هزار و ۴۲۲ وعده غذایی توزیع و ۴۳ هزار و ۲۳۰ نفر اسکان انجام شد.

3 میلیون اطعام، نیم میلیون اسکان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: در موکب سامراء هم ۶۶ هزار وعده غذایی در میان زائران توزیع شد و ۵۱ هزار نفر اسکان صورت گرفت و در مجموع ۳ میلیون و ۸۸ هزار و ۳۲۲ وعده غذایی توزیع شد و ۴۹۵ هزار و ۷۵۸ نفر خواب اسکان برای زائران انجام شد که یک حماسه بزرگ مردمی محسوب می شود.

کبودوند بیان کرد: در این مدت ۵۶۰۰ ویزیت رایگان برای زائران انجام شد و ۱۰۰ کار درمان دندانپزشکی صورت گرفت و ۹۰۰ میلیون تومان خدمات پزشکی داده شد.

وی اظهارداشت: ۴۵ مبلغ فرهنگی با حضور در موکب ها به سوالات شرعی زائران پاسخ دادند و نماز جماعت برپا کردند و دو گروه سرود بیش از ۳۰ نوبت اجرا داشتند و برپایی نمایشگاه عکس اربعین، برپایی موکب بین المللی از سوی طلاب و دانشجویان، در موکب طریق الحسین و خدمات رسانی به ۵ زبان دنیا، برپایی مهد کودک حسینی در ۷ موکب، اجرای ۱۲۰ ساعت برنامه فرهنگی و پوشش تلویزیونی مراسم و انعکاس خبرها در خبرگزاری های استان از دیگر کارهای انجام شده است.

در ادامه سعید خورشیدی دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: از حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، استاندار و معاونان، شهرداری، دستگاههای اجرایی و صدا و سیما و رسانه ها که به نیازها توجه جدی داشتند تشکر می کنیم که موجب شدند زائران به راحتی سفر کرده و موکب ها هم خدمات بهتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: در شرایط سخت اقتصادی و تورم موجود خوشبختانه با بسیج همه امکانات و همکاری مخلصانه دستگاههای اجرایی یک کار بزرگ در استان صورت گرفت و توانستیم بیش از ۵ برابر تعهدات خود عمل کنیم و مراسم باشکوهی در اربعین حسینی داشته باشیم.

در ادامه از موکب داران، هیئت های مذهبی و رسانه های فعال در مراسم اربعین تجلیل شد.

نظر شما