شناسهٔ خبر: 36556608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| کاهش حریم راه در محدوده شهری قوچان به 38 متر

شهردار قوچان گفت: وضع موجود و مغازه‌ها از میدان آزادی به سمت فاروج حفظ می‌شود و ادارات در حاشیه باید پای‌کار آمده و اقدام به تجاری‌سازی حاشیه ادارات خود کنند اما از میدان سیمرغ به‌سمت شهر کاهش حریم از 90 تا 100 متر به 38 متر انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، مخاطبان این رسانه در سامانه «فارس من» سوژه‌ای را تحت عنوان «طرح جمع آوری و ساماندهی مغازه های ورودی قوچان از سمت فاروج به کجا انجامید؟» به ثبت رسانده و درخواست پیگیری پیرامون این موضوع را داشتند.

شهردار قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به پروژه پارک خطی حاشیه مسجد امام حسین(ع) بلوار این شهر به سمت فاروج، گفت: فاز اول این پروژه انجام و در فاز دوم مغازه‌ها و کلبه‌های چوبی در حاشیه تعریف شد که طی صحبت‌های انجام‌شده با چند شرکت که این کلبه‌ها را با چوب یا فایبرگلاس می‌سازند مقرر شد متقاضیان تقاضا داده و به این شرکت‌ها معرفی شوند.

رمضانعلی پیشیار افزود: تاکنون دو شرکت اعلام آمادگی برای احداث سازه‌های موردنظر را داشته‌اند اما به دلیل هزینه‌بر بودن ساخت این سازه‌ها گفته‌اند که اگر تعداد متقاضی بیشتر باشد هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند که اجرای طرح کلبه‌های چوبی در انتظار درخواست متقاضیان است.

وی با اشاره به عقب‌نشینی‌های انجام‌ شده در حاشیه محور قوچان به فاروج از سمت میدان آزادی، بیان کرد: در هیچ کجای ایران حریم راه همانند این شهر نبوده، مثلاً در میدان جدیدالاحداث چناران، آسفالت با مغازه‌ها حدود ۵ متر فاصله دارد اما حریم در قوچان از ورودی شهر ۹۰ تا ۱۰۰ متر است که این حریم در آینده کاهش پیدا می‌کند.

شهردار قوچان یادآور شد: فاز اول کاهش حریم از میدان سیمرغ شروع می‌شود که حریم از ۹۰ تا ۱۰۰ متر به ۳۸ متر رسیده و کاهش پیدا می‌کند و از میدان آزادی به بعد نیز وضع موجود و مغازه‌ها حفظ می‌شود و با ادارات در حاشیه نیز صحبت‌هایی مبنی بر احداث مغازه و واحدهای تجاری صورت گرفته که سپاه ناحیه شهرستان پای‌کار آمده است.

وی تصریح کرد: باید اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز برای تجاری‌سازی حاشیه اقدام کند که قرار شد پرونده‌ها آماده و به کمیسیون ماده ۵ ارسال و به‌صورت خطی، پروژه به مشاور داده شود و شهرداری نیز آمادگی دارد صدور پروانه را برابر ضوابط اجرا کند و اگر لازم باشد طرح تشویقی هم اجرا خواهد شد.

پیشیار با اشاره به طرح تکمیل مغازه‌های تجاری از سمت فاروج به قوچان در حاشیه جاده نیز گفت: فاز اول این پروژه هم شامل ۲۶ دربند مغازه بود که از منابع داخلی ایجاد شده و طی ۱۰ روز آینده جمع‌بندی و واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: فاز دوم مجتمع در حاشیه به‌صورت کارگاهی محل تولید صنایع‌دستی و محصولات قوچان خواهد بود و فاز سوم نیز در ادامه به‌سمت پمپ گاز می‌رود که شهرداری آماده واگذاری فاز دوم به متقاضیان سرمایه‌گذاری است تا سریع‌تر پروژه تمام شود و در غیر این صورت قول می‌دهیم خودمان به اتمام رسانیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

نظر شما