شناسهٔ خبر: 36548767 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مقایسه عملکرد ژوزه مورینیو و مائوریسیو پوچتینو در طول دوران مربیگری شان

شهروز حدادیان

مائوریسیو پوچتینو موفقترین مربی تاتنهام هاتسپر در تاریخ برگزاری لیگ برتر بوده، اما در عین حال ژوزه مورینیو یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال لقب گرفته است.

صاحب‌خبر -

طرفداری - سه شنبه شب تاتنهام هاتسپر تصمیم گرفت مائوریسیو پوچتینو سرمربی خود را اخراج نماید و صبح چهارشنبه ژوزه مورینیو هدایت اسپرز را بر عهده گرفت.

مورینیو هرچند در سال های اخیر عملکرد قابل نقدی داشته است، اما همچنان یکی از بهترین و پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال است. وی موفق شده در چهار لیگ برتر پرتغال، لیگ برتر انگلیس، سری آ ایتالیا و لالیگای اسپانیا قهرمان مسابقات شود و دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و دو قهرمانی در لیگ اروپا نیز کسب نموده است.

مقایسه عملکرد ژوزه مورینیو و مائوریسیو پوچتینو در طول دوران مربیگری شان
عنوان ژوزه مورینیو مائوریسیو پوچتینو
تعداد بازی 909 514
تعداد برد 589 235
تعداد مساوی 186 118
تعداد باخت 134 161
درصد برد %64.8 %45.7
تعداد قهرمانی در مسابقات لیگ 8 0
تعداد قهرمانی در مسابقات اروپایی 4 0
مجموع قهرمانی ها 25 0

نکته جالب توجه اینکه ژوزه مورینیو در طول دوران حضورش در منچستریونایتد به طور میانگین 1.9 امتیاز در هر دیدارش در لیگ برتر کسب کرد و این در حالیست که میانگین امتیازی مائوریسیو پوچتینو در تاتنهام در لیگ برتر نیز 1.9 امتیاز بوده است.

ژوزه مورینیو در هر یک از پنج تیمی که مربیشان بوده (پورتو، چلسی، اینتر، رئال مادرید و منچستریونایتد) موفق شده حداقل در سه جام مختلف قهرمان شود، اما پوچتینو در هیچ یک از تیم های تحت هدایتش (اسپانیول، ساوتهمپتون و تاتنهام هاتسپر) موفق به قهرمانی نشده است. یک نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به همراه اسپرز بهترین افتخار پوچتینو بوده است.

نظر شما