شناسهٔ خبر: 36546641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رحمت الهی در 12 شهرستان خراسان رضوی

باران از شب گذشته تاکنون ۱۲ شهرستان خراسان رضوی را فرا گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این خصوص اظهار کرد: در این مدت در شهرستانهای سبزوار، مشهد، نیشابور، کاشمر، بجستان، فریمان، خواف، جغتای، بردسکن، تایباد، چناران و کلات باران باریده است که بیشترین میزان بارش در سبزوار به میزان پنج میلی متر بوده است.

زهرا آهنگرزاده افزود: هم اکنون بارش باران در برخی از شهرستانهای خراسان رضوی نظیر کلات و جغتای ادامه دارد.

وی ادامه داد: بارش‌ رگباری باران که از دوشنبه‌ شب در خراسان رضوی آغاز شده است از امروز تا پایان هفته جاری به صورت برف و باران ادامه خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارشها امروز و فردا به صورت برف و باران بیشتر مناطق خراسان رضوی را در بر می گیرد اما روز جمعه در مناطق شمالی استان جریان دارد که طی این مدت آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق مختلف استان بر اثر این بارندگی‌ها پیش‌بینی شده است.

آهنگر زاده با اشاره به تداوم کاهش دما در خراسان رضوی طی روزهای آینده افزود: بیشنیه دمای امروز مشهد هشت درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش دارد و روز پنج شنبه به چهار درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: کمینه دمای هوای امشب مشهد دو درجه زیر صفر است که در روزهای ابتدایی هفته آینده بین پنج تا ۶ درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: چناران با کمینه دمای هوای یک درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۱۹ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آهنگر زاده افزود: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستانهای سبزوار و تایباد خراسان رضوی با سرعت  ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

 

نظر شما