شناسهٔ خبر: 36543437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

مشکلات ارتباطی حوزه انتخابیه لار بررسی شد

با حضور نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش و مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس مشکلات ارتباطی این شهرستان بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان لار و دستور ویژه ایشان جهت ارتقای تمامی سایت های استان و همچنین توسعه ارتباطات فیبر روستایی، تشریح کرد: وضعیت پوشش تلفن همراه در شهرستان مورد پایش قرار گرفته و حدود 233 کیلومتر عدم پوشش به صورت ناپیوسته در شهرستان وجود دارد که لیست این نقاط در اختیار  اپراتورها قرار گرفته است.

وی افزود: برای توسعه ارتباطات فیبر روستایی نیز عملیات عمرانی از دو ماه پیش در شهرستان آغاز شده است و از مسیر 80 کیلومتری در نظر گرفته شده در شهرستان لارستان تاکنون حفاری 36 کیلومتر انجام شده و طبق پیش بینی حداکثر تا پایان دی ماه امسال فیبرکشی این محور به پایان می رسد و دسترسی 9 روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات و خدمات دولت الکترونیک فراهم می شود. 

سهرابی جهت سهولت در رسیدگی به مشکلات ارتباطی خواست اطلاع رسانی لازم توسط فرمانداری شهرستان های لار، خنج و گراش به مردم صورت گیرد تا مشترکان همراه اول جهت ثبت مشکلات همراه اول از طریق شماره گویای 9990 و مشترکین سایر اپراتورها از طریق شماره 09129990 نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی افزود: مشترکین اپراتور دوم نیز می توانند جهت ثبت مشکلات از طریق شماره گویای 700  و مشترکین سایر اپراتور ها با شماره گیری 09377000000 درخواست و یا شکایت خود را از این اپراتور اعلام کنند.

سهرابی در پایان گفت: با توجه درخواست های مطرح شده و تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، مقرر شد پیشنهاد تامین پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای قلات، هیرم، مهلچه، فرشته جان، علی آباد، حسن آباد، مارمه، دامچه، لاغران، باغ، ده میان، زروان، هرمود، دیده بان، کوره ده، آشنا، آغصه، زینل آباد و لب اشکن به مجری طرح خدمات عمومی اجباری وزارت اعلام شود.

جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان های لار، خنج و گراش نیز خواستار رفع و بهبود مشکلات ارتباطی طبق درخواست ها و اولویت های تعیین شده توسط فرمانداری این سه شهرستان شد. 

همچنین مسیرهای گردنه بالنگستان و تونل در حال احداث خلیج فارس، پیچ شهرک صنعتی محور گراش- اوز و سایر نقاط جاده ای اعلام شده جهت بررسی پوشش تلفن همراه مورد پایش قرار گیرد و اپراتورها نیز جانمایی سایت های خود را جهت تکمیل پوشش در نقاط فاقد پوشش جاده های لار-بندرعباس، گردنه نارنجی، محور درز - سایبان، و محور بریز-زرین دشت انجام داده تا پس از جمع بندی جهت تامین شبکه برق به اداره برق ارسال شود.

بر اساس این گزارش، این جلسه با حضور جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش، احسان طاهری معاون برنامه ریزی فرماندار لارستان، حبیب اله شاحسنی معاون فرماندار خنج، علی زمانی معاون برنامه ریزی فرماندار گراش، ندا رحیمی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب، فرشید ایزدی مدیر مخابرات منطقه فارس و امین ترابی مدیر منطقه جنوب شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس برگزار شد.

نظر شما