شناسهٔ خبر: 36543355 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

​رئيس بنياد نخبگان استان چهارمحال‌وبختياري عنوان کرد:

نقش مهم پژوهشسراها در رونق فرهنگ ایده‌پردازی

بنیادیان با اشاره به برگزاری جشنواره ایده سبزکوه و اهمیت آن در توسعۀ فرهنگ ایدهپردازی، گفت: پژوهشسراها نقش مهمی در نهادینهکردن فرهنگ ایدهپردازی در دانشآموزان دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ چهارمین دوره جشنواره ايده سبزكوه با هدف تبلیغ و ترویج ایده‌پردازی و نخستین گام برای تبدیل علم به پديده و همچنین جلب و هدایت سرمایه‌گذاری در حوزه علوم نوپا و دانش‌بنیان برگزار مي‌شود.

در جلسه هماهنگي این جشنواره که با حضور جمعی از مسئولان حوزه‌های علمی و تحقیقاتی برگزار شد، مجتبي بنياديان؛ رئيس بنياد نخبگان استان چهارمحال‌وبختياري ضمن تشريح نحوۀ برگزاري جشنواره ايده سبزكوه از نظر كمّي و كيفي، گفت: رشد علم و فناوري مستلزم ترويج فرهنگ ايده‌پردازي در جامعه است.

وی افزود: برگزاري هر چه بهتر و باکیفیت‌تر اين جشنواره، يك فرصت منحصربه‌فرد براي ترويج فرهنگ ايده‌پردازي در جامعه است.

بنياديان به نقش مهم پژوهشسراها در رونق فرهنگ ایده‌پردازی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اينكه هدف اصلي اين جشنواره نهادينه كردن فرهنگ ايده‌پردازي در جامعه است، باید همۀ دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با بخش دانش‌آموزی همکاری لازم را با برگزارکنندگان داشته باشند و اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقعی انجام شود. علاوه بر آن، روند باید به‌گونه‌ای باشد که تیم‌سازی و مدیریت ‌ایده‌ها با کیفیت بهتری انجام شود.

در پایان، دو موضوع تمرکز بر ایده‌های دانش‌آموزی و برگزاری رویداد استارت‌آپ برای ایده‌پردازان، به عنوان محورهای اصلی اين جشنواره تأکید شد.

 

 

نظر شما