شناسهٔ خبر: 36541189 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مقدماتی یورو ۲۰۲۰ | ولز تاریخ‌ساز شد

مرحله انتخابی رقابت‌های جام ملت های اروپا ۲۰۲۰ با صعود تیم ملی ولز به‌عنوان بیستمین تیم حاضر در این رقابت‌ها و برتری پرگل هلند و آلمان به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم در مهمترین بازی از گروه پنجم  مقدماتی جام ملت های اروپا ، ولز در خانه خود با گل‌های رمزی در دقایق ۱۵ و ۴۷، ۲ بر صفر مجارستان را برد و همراه ستاره‌اش گرت بیل و سرمربیگری رایان گیگز به‌عنوان بیستمین تیم جواز حضور در یورو ۲۰۲۰ را به دست آورد. در دیگر بازی‌ این گروه، اسلواکی ۲ بر صفر جمهوری آذربایجان را برد. در جدول گروه پنجم، کرواسی ۱۷ و ولز ۱۴ امتیازی به‌عنوان تیم‌های اول و دوم صعود کردند.

در گروه سوم، آلمان در خانه ۶ بر یک ایرلند شمالی را برد و به‌عنوان تیم اول گروه، کارش در مرحله انتخابی را به پایان رساند. گنابری در دقایق ۱۹، ۴۷ و ۶۰، گورتسکا در دقایق ۴۳ و ۷۳ و برانت در دقیقه ۱+۹۰ برای میزبان و اسمیت در دقیقه ۷ برای ایرلند شمالی گل زدند. هلند هم به‌عنوان دیگر تیم صعود کرده از این گروه در خانه ۵ بر صفر از سد استونی گذشت. واینالدوم در دقایق ۶، ۶۶ و ۷۹، آکه در دقیقه ۱۹ و بادو در دقیقه ۸۷ برای هلند گل زدند. در جدول گروه سوم، آلمان با ۲۱ و هلند با ۱۹ امتیاز در رده‌های اول و دوم ایستادند و به یورو ۲۰۲۰ رسیدند.

سه‌شنبه شب همچنین در گروه هفتم مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۰، لهستان ۳ بر ۲ اسلوونی را برد و لتونی یک بر صفر از سد اتریش گذشت. در جدول این گروه لهستان ۲۲ و اتریش ۱۹ امتیازی به یورو ۲۰۲۰ صعود کردند.

در گروه نهم نیز بلژیک ۶ بر یک مقابل میهمانش، قبرس به برتری رسید. روسیه ۵ بر صفر میزبانش، سن‌مارینو را برد و اسکاتلند ۳ بر یک مقابل قزاقستان پیروز شد. در جدول گروه نهم، بلژیک با ۳۰  و روسیه با ۲۴ امتیاز به یورو ۲۰۲۰ رسیدند.

برچسب‌ها:

نظر شما