شناسهٔ خبر: 36524457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس استان خراسان رضوی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز سه‌شنبه در حاشیه این مراسم که به صورت نمادین در مدرسه شاهد شهید رحیمی ناحیه ۲ مشهد برگزار شد به خبرنگاران گفت: این المپیاد از امروز با حضور ۴۳۲ هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر در مدارس استان آغاز شده است.

صفدر سلطانی افزود: هدف از برگزاری این المپیاد ایجاد زمینه و انگیزه برای افزایش فعالیت‌های ورزشی بین دانش‌آموزان و همچنین فرصت سازی برای استعدادیابی ورزشی از میان این قشر است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های ورزشی در مدارس اظهار داشت: در این المپیاد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در رشته‌های متعدد بومی و محلی، طناب‌زنی و بازی‌های دبستانی و در مقطع متوسطه در رشته‌های مجاز آموزشگاهی از جمله بسکتبال، فوتبال، والیبال و تنیس روی میز و نیز رشته طناب زنی و بازی‌های بومی و محلی به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به استقبال بیشتر دانش آموزان از شرکت در این المپیاد نسبت به دوره قبل گفت: پارسال ۴۲۷ هزار دانش آموز در این  رقابت‌ها شرکت کردند که امسال پنج هزار نفر به این تعداد افزوده شده‌ است.

سلطانی افزود: مهمترین تاثیر این المپیاد عمومی شدن و فراگیری ورزش در مدارس، افزایش نشاط و تحرک در جهت ارتقای سلامت دانش‌آموزان و غنی سازی اوقات فراغت آنان است.

استان خراسان رضوی هم اکنون دارای حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است که معادل حدود ۹درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور می‌باشد.

نظر شما