شناسهٔ خبر: 36524305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«مدرسه بیمارستان» در اراک راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در آینده‌ای نزدیک برای کودکان سخت درمان مدرسه بیمارستان راه‌اندازی می‌شود تا حین بیماری و طول درمان از تحصیل باز نمانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، احمد سجادی در نشست صحن رسمی شورای اسلامی کلان شهر اراک بیان داشت: ایجاد نشاط اجتماعی، معرفی و الگوسازی مفاخر استان، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، توجه به حوزه سلامت، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ساختمان‌های فرهنگی اجتماعی از جمله اقدامات دفتر اجتماعی استانداری  است.
وی افزود: پیگیری طرح دهکده خانواده، انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه آزاد و علوم پزشکی اراک در راستای آموزش‌های پیش از ازدواج‌، راه‌اندازی خانه ریاضی و پارک هنرمندان از دیگر اقدامات و برنامه‌های پیش روست که با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به مناطق حاشیه‌نشین استان نیز گفت: در سطح استان ۳۰ منطقه حاشیه‌نشین  وجود دارد که ۱۳ منطقه در شهرستان اراک و مابقی آن در ساوه قرار دارد و دو دفتر تسهیل‌گری در استان و در شهر اراک و ساوه فعالیت می‌کند.
سجادی تاکید کرد: میزان اعتبار اختصاص یافته به استان در سال جاری به منظور رفع آسیب‌های اجتماعی به نسبت سال گذشته دوسوم کاهش یافته است  و در راستای  بهینه مصرف کردن اعتبارات در این خصوص، در استان یک هیات اندیشه ورز تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: انتظار می‌رود شهرداری و شورای شهر در راستای رفع مشکلات مناطق حاشیه‌نشین در خصوص اشتغال، درآمد و برگزاری کلاس‌های آموزشی با دفتر امور اجتماعی استانداری، تعامل و مساعدت کنند و اعتبارات ویژه‌ای را در این مناطق لحاظ کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: نیاز است مبحث مسئولیت اجتماعی را به صاحبان صنایع و بانک‌ها یادآور شویم و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در پیشبرد این اهداف از ظرفیت جوانان بیشترین بهره گیری را کنیم.

سجادی بیان داشت: در راستای رفع مسائل و مشکلات حوزه جوانان، یک هیات اندیشه‌ورز جوانان تشکیل شده است و مشکلات این حوزه با حضور جوانان توسط مدیران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
سجادی افزود: در آینده‌ای نزدیک برای کودکان سخت درمان مدرسه بیمارستان راه اندازی می‌شود تا حین بیماری و طول درمان  از تحصیل باز نمانند.

 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال تنها در حیطه وظایف دولت نیست، افزود: ایجاد اشتغال یک فعالیت بین بخشی است که قانون‌گذار در حوزه ریل‌گذاری اعتبارات لازم را در این خصوص اختصاص دهد و قوه قضائیه هم از سرمایه‌گذاران حمایت کند و اشتغال با سرمایه‌گذاری و ورود تکنولوژی محقق می‌شود و چنانچه اقتصاد پویا و فعال نباشد در سایر حوزه‌ها نیز دچار مشکل خواهیم شد.

ارائه 55 سند توسعه محله

شهردار کلان شهر اراک نیز گفت: مناطق حاشیه‌نشین و فضاهای ناکارآمد شهری، مرکز کانون ناهنجاری‌های اجتماعی شده که مدیریت شهری با توجه به مسئولیت اجتماعی خود در این حوزه ورود کرده و برنامه‌هایی را هم در این خصوص تدوین و لحاظ کرده است.

محمدکریم شفیعی افزود: راه‌اندازی کانون فرهنگی، پارک هنرمندان، خانه احزاب، مرمت بازار، روان سازی معابر و فعالیت‌هایی در راستای درآمدزایی و ایجاد ثروت در مناطق حاشیه‌نشین از جمله اقدامات مدیریت شهری است.
وی با اشاره به مبحث توسعه متوازن در شهرها نیز گفت: بیشتر بودجه سال آتی شهرداری معطوف به محلات کم برخوردار است و در این راستا ۵۵ سند توسعه محله ارائه می‌شود و بودجه نیز متناسب با محلات لحاظ می‌شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: در خصوص تامین زیرساخت حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تعهداتی ایجاد شده که به تایید هیات امنای محلات مورد نظر رسیده و پرسشنامه‌ها نیز ارسال شده تا درخواست و نیازهای مردم  احصا شود و سند توسعه برای تحول مناطق پیش بینی شده ارائه شود.

انتهای پیام/و

نظر شما