شناسهٔ خبر: 36520458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رونمایی «برای زین‌أب» در حاشیه نمایشگاه کتاب

نویسنده کتاب «برای زین‌أب» در آیین رونمایی از این کتاب اظهار کرد: ۱۶۰ ساعت مصاحبه از خانواده شهید مدافع حرم شهید محمد بلباسی گرفته شد و تدوین این کتاب کار سختی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، جشن رونمایی و جشن امضا کتاب روایت زندگی شهید مدافع حرم محمد بلباسی در حاشیه نمایشگاه کتاب مازندران برگزار شد.

نویسنده کتاب «برای زین‌أب» در آیین رونمایی از این کتاب اظهار کرد: ۱۶۰ ساعت مصاحبه از خانواده این شهید گرفته شد و تدوین این کتاب کار سختی بوده است.

سمیه اسلامی با بیان اینکه ما اساسا دنبال خلق اسطوره و قهرمان نبودیم، افزود: تمام تلاش‌ ما این بود که فردی را معرفی کنیم که تلاشش را کرد  تادرست قدم بردارد و مسیر کمال را طی کند.


وی با بیان اینکه شهیدی را معرفی کردیم که برای جوانان و نوجوانان اسطوره باشد، تصریح کرد: مهم این است که این زندگی محمد بلباسی است و از صفر تا صد شخصیت یک شهید است و به دنبال این نبودیم که بگوییم که بگوئیم که شهید خاص بود بلکه این شهید یک شخصیت عادی بود که در مسیره راه کمال خود را پیدا کرد و قهرمان شده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: محمد بلباسی را به جهادی بودن می‌شناسند و آتش به اختیار بوده است و این شاخص شخصیتی‌اش در همه ابعاد زندگی‌اش وجود داشت.


نویسنده این کتاب بیان کرد: شهید بلباسی آدمی بود که در بچگی خود نماز نمی‌خواند و کوتاهی می‌کرد و مسیرش را پیدا کرد و خواندن این کتاب فرصتی است که تا یاد بگیریم و هر چه که هستین مسیرمان را پیدا کنیم.


در برنامه رونمایی از کتاب سیدولی هاشمی معاونت فرهنگی حوزه هنری مازندران به معرفی این کتاب پرداخت.


کتاب «برای زین‌أب» (شرح زندگی شهید بلباسی) با حضور مسؤولان، نویسندگان و کتاب دوستان در حاشیه نمایشگاه کتاب رونمایی شده است.


این کتاب در تابستان ۹۸ در نشر شهید کاظمی به چاپ رسیده و چاپ دوم این اثر نیز منتشر شده است.

 

 

نویسندگان این اثر ارزشمند سمیه اسلامی و فاطمه قنبری هستند که این کتاب بر مبنای مصاحبه از خانواده و خویشاوندان شهید مدافع حرم بلباسی تدوین شده است.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره انتخاب این کتاب برای جشن امضا گفت: ما به شهدا مدیون هستیم، آنها رفتند تا ما آسایش داشته باشیم.

 آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: شهید بلباسی از شهدای جبهه مقاومت و مدافع حرم از شهرستان قائم‌شهر بودند که با وجود اینکه سن زیادی نداشتند دلداده امامان بود و در همین مسیر شهید شدند.

انتهای پیام/3141/ج

نظر شما