شناسهٔ خبر: 36517455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری همایش مدیریت پسماند در خوزستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : حدود 85 تا 90 درصد از زباله‌های شهری و عفونی در خوزستان به صورت غیربهداشتی دفن، سوزانده و یا در محیط رهاسازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، محمد جواد اشرفی در همایش مدیریت پسماند در هتل نیشکر اهواز با بیان این مطلب افزود :  حداکثر اقدام شهرداری‌ها دفن زباله‌های شهری و عفونی در گودال‌هایی است که پس از آن به حال خود رها می‌شوند.

وی ادامه داد : مدیریت پسماند را مجموعه‌ای از مقررات سیستماتیک و منسجم برای کنترل تولید، ذخیره، جمع‌آوری، حمل و نقل، بازیافت و دفع مواد زاید دانست که به سه اصل بهداشتی، زیباشناختی و حفاظت از منابع و اقتصاد تاکید دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد : در همه شهرهای خوزستان با سوزاندن زباله به صورت عمدی و یا در نتیجه انتشار گاز متان روبه رو هستیم که دود زیادی را پراکنده، و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد؛ علاوه بر این، منابع اقتصادی قابل بازیافت را هم از دست می‌دهیم.

یوناس گالتر عضو هیات اعزامی وزارت محیط زیست آلمان نیز در این همایش گفت: استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، مرکزی، بوشهر و مازندران در ابتدا برای اجرای پروژه مشترک ایران و آلمان در مدیریت پسماند انتخاب شدند که در نهایت استان خوزستان به عنوان پایلوت گزینش شد.

وی افزود: برنامه پیشنهادی مدیریت پسماند توسط وزارت محیط زیست آلمان اجرا و پشتیبانی مالی می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_4187087"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2575116/4187087?width=400&height=300"></script></div>

عضو کارگروه مدیریت پسماند ایران و آلمان نیز در ادامه این نشست گفت: هم اکنون 926  مرکز بازیافت، 600 مدفن زباله مورد تایید سازمان شهرداری‌ها و 31 مرکز کمپوست در کشور وجود دارد.

مسعود شاه پسند افزود: تنها سیستم زباله‌سوز کشور در کهریزک تهران با ظرفیت ۲۰۰ تن زباله در روز قرار دارد و مقرر شده یک دستگاه دیگر در یکی از شهرهای شمالی راه‌اندازی شود.

 

نظر شما