شناسهٔ خبر: 36504732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار زنجان:

نظارت جدی بر بازار برای مهار تبعات سوء اصلاح قیمت سوخت

زنجان – ایرنا – فرماندار شهرستان زنجان گفت: رصدهای لازم و جدی برای نظارت بر بازار جهت کنترل قیمت کالاها و خدمات در دستور کار است و همه تلاش‌ها بر این متمرکز است که شرایطی مهیا شود تا اصلاح قیمت سوخت، کمترین آثار سوء اقتصای داشته باشد و افزایش قیمتی را شاهد نباشیم.

صاحب‌خبر -

رضا عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت مصرف سوخت در کشور با توجه به میزان مصرفی که وجود داشت یک امر لازم و ضروری بود، به ویژه اینکه این مصرف بی رویه آثار سوئی همچون پرداخت یارانه قابل توجه به سوخت و آلودگی هوا را نیز در پی داشت.

وی ادامه داد: مسائلی از این دست باعث شد تا کارشناسان حوزه اقتصاد در این مقطع، اجرای مدیریت مصرف سوخت را تجویز کرده و دولت هم به پشتوانه مصوبه سران قوا آن را اجرا کند.

عسگری با بیان اینکه برای کاهش تبعات ناشی از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، پیش بینی های لازم انجام شده است، گفت: اقداماتی همچون افزایش سهمیه تاکسی ها، تامین سهمیه بنزین سرویس های مدارس، تاکسی های اینترنتی و مسافربرهای شخصی فعال در روستاها و شهرهای کوچک به مرور با انجام طرح مدیریت مصرف سوخت به نحو مطلوبی انجام می شود.

فرماندار زنجان با بیان اینکه مردم باید کمک کنند تا طرح اصلاح قیمت سوخت به نحو مطلوبی اجرا شود، اظهار داشت: شهروندان اگر در جایی سوء استفاده ای به قصد افرایش قیمت کالاها مشاهده کردند می توانند از طریق سامانه های نظارت و بازرسی، مراتب را گزارش کنند.

عسگری گفت: فرمانداری زنجان نیز آمادگی خود را برای بکارگیری شهروندان به عنوان بازرس افتخاری جهت کنترل بازار اعلام می کند و شهروندان علاقه‌مند می توانند برای این منظور، به فرمانداری مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان منتظر هستند تا در چنین شرایطی به صحنه بیایند و از فرصت سو استتفاده کنند ولی در شهر زنجان مردم صف خود را از عناصر برهم زننده نظم و امنیت جدا کردند و خوشبختانه مشکل حادی تا کنون در این شهر به وجود نیامده است.

عسگری خاطرنشان کرد: آشوبگران نه نگرانی مردم را و نه دغدغه معیشت آنها را دارند بلکه دنبال ماجراجویی و ضربه زدن به امنیت جامعه هستند.

فرماندار زنجان به ارتباط نزدیک بین مدیریت استان، امام جمعه زنجان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با مردم در استان زنجان اشاره کرد و افزود: وجود چنین ارتباطی باعث شده تا شهروندان دغدغه های خود را مطرح و مسئولان نیز این دغدغه ها را به مراجع مربوطه منتقل کنند.

علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس‌ دفتر رئیس جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تأکید کرده‌اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است. همچنین دولت با توجه به دغدغه‌هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی که از این مسیر به دست می‌آید در قالب یارانه‌ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون‌نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهمترین مساله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

دولت تاکید کرده است که به سرعت سازوکار پرداخت یارانه اصلاح قیمت بنزین اعلام می‌شود و ۶۰ میلیون ایرانی از آن بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما