شناسهٔ خبر: 36504490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجازه تدریس معلم آقا به دانش‌آموزان دختر داده نمی‌شود

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر انتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ا اشاره به قوانین پیش‌بینی شده در زمینه جذب نیروهای انسانی در مدارس گفت: نیروهای فعال در مدارس باید متناسب با جنسیت انتخاب شوند و اجازه تدریس معلم آقا به دانش‌آموزان دختر داده نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در حالی که در روزهای اخیر شایعه‌ای با عنوان فعالیت دو معلم آقا در یکی از مدارس دخترانه یکی از شهرستان زنجان شنیده می‌شد، اما با پیگیری‌های انجام شده توسط خبرنگار خبرگزاری فارس موضوع رد شد.

رهبر طوماری مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان در این زمینه با اشاره به قوانین پیش‌بینی شده در زمینه جذب نیروهای انسانی در مدارس اظهار کرد: نیروهای فعال در مدارس باید متناسب با جنسیت انتخاب شوند و اجازه تدریس معلم آقا به دانش‌آموزان دختر داده نمی‌شود.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر انتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مطابق ماده 9 تأسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورش غیر دولتی، یکی از وظایف موسسان این مدارس و مراکز تامین منابع انسانی مطابق ضوابط آموزش و پرورش است، اظهار کرد: از جمله این ضوابط که در ماده 23 این قانون نیز به صراحت اعلام شده است، به کارگیری کارکنان مدارس غیر دولتی اعم از نیروی آموزشی، پرورشی، اداری و خدماتی بر اساس ضوابط علمی و گزینشی آموزش و پرورش به پیشنهاد مدیر و تأیید موسس یا نماینده حقوقی موسسان امکان‌پذیر است.

علی بیات با بیان اینکه معرفی کارکنان غیر رسمی توسط مدیر برای اعلام نظر گزینش، الزامی است، بیان کرد: همه نیروهای آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس و مراکز غیر دولتی باید مطابق با جنسیت دانش‌آموزان و به عبارتی مطابق با مجوز صادره باشد، یعنی در مدارس پسرانه نیروی آقا و در مدارس دخترانه نیروی خانم به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تشکیل تیم‌های نظارتی و برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای موسسان و مدیران تا به امروز گزارشی مبنی بر استفاده مدارس دخترانه از دبیر آقا وصول نشده است، عنوان کرد: البته برخی مدارس متقاضی این موضوع و اخذ مجوز بودند که اقدامات قانونی توسط معاونت آموزشی انجام شده است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر انتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان  با بیان اینکه در صورتی  که هر یک از موسسان مدارس برخلاف قوانین و مقررات اقدام کنند و مرتکب تخلف شوند، مطابق ماده 35 قانونی تأسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورش غیر دولتی یکی از وظایف موسسان این مدارس و مراکز تامین منابع انسانی مطابق ضوابط آموزش و پرورش است در شورای نظارت بر مدارس غیر دولتی برخورد می‌شود، گفت: تاکنون موردی در این زمینه دریافت نشده است.

بیات با بیان اینکه در شهرستان خرم‌دره زنجان 15 مدرسه غیر دولتی با تحصیل 838 دانش‌آموز دایر است، اضافه کرد: از این تعداد 6 مدرسه با 301 دانش‌آموز دختر و 9 مدرسه پسرانه با 537 دانش‌آموز فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/73009/ق/40

نظر شما