شناسهٔ خبر: 36503752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارتباط سازنده خانواده موفق را رقم می‌زند

کارشناس فرهنگی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: اعضای خانواده موفق به‌ طور سازنده با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و زمان زیادی را برای صحبت کردن با یکدیگر اختصاص می‌دهند.

صاحب‌خبر -

زهرا ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ویژگی‌های خانواده موفق اظهار کرد: یک خانواده موفق می‌تواند منبع حمایت عاطفی، عشق و امنیت باشد که روبه‌رو شدن با چالش‌ها و سختی‌های زندگی روزمره را آسان‌تر کند.

وی با بیان اینکه یک زندگی خانوادگی خوب می‌تواند بر سلامت جسمی و روانی اعضایش تأثیر مثبتی بگذارد بیان کرد: استعداد کودکانی که احساس کنند مورد محبت، تشویق و حمایت والدین و خواهران یا برادران‌شان قرار می‌گیرند، بهتر شکوفا می‌شود.

کارشناس فرهنگی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه خانواده‌های موفق خود به‌ خود به‌ وجود نمی‌آیند افزود: در خانواده موفق اولویت اصلی همراهی اعضای خانواده با یکدیگر است که با وجود کمبود وقت ناشی از کار و فعالیت خارج و داخل خانه، اعضای خانواده‌ همیشه برای باهم ‌بودن فرصت ایجاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: ویژگی اصلی دیگر یک خانواده موفق این است که اعضای خانواده هیچوقت در شرایط دشوار یکدیگر را تنها نمی‌گذارند و با تعهد و احترام و همراهی به هم از مشکلات عبور می‌کنند.

ابراهیمی یادآور شد: اعضای خانواده موفق به‌ طور سازنده با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و زمان زیادی را برای صحبت کردن با یکدیگر اختصاص می‌دهند، آنها احساسات، نظرات، نگرش‌ها، نگرانی‌ها و دیدگاه‌هایشان را درباره‌ هر موضوعی با هم در میان می‌گذارند تا یکدیگر را بهتر درک کنند.

وی با تأکید بر اینکه در یک خانواده موفق، اعضا همیشه از یکدیگر قدردانی می‌کنند یادآور شد: نباید قدردانی را فقط به زمانی که برایتان کاری انجام می‌شود، محدود کرد، اجازه بدهید اعضای خانواده‌تان بدانند چقدر خاص هستند.

کارشناس فرهنگی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: به همسر و فرزندان‌تان بگویید به‌ خاطر کدام ویژگی‌هایشان بیش از همه سپاسگزار هستید. جمله‌ «دوستت دارم» را زیاد به زبان بیاورید و از نقاط قوت آنها تمجید کنید.

وی بیان کرد: اعضای خانواده موفق، منافع یکدیگر را در نظر می‌گیرند و کشمکش‌ها را به‌طور سازنده و فوری حل‌ و‌ فصل می‌کنند چراکه برای آنکه بتوان فرزندان شاد و موفقی پرورش داد باید خانواده‌هایی داشته باشیم که از نظر روحی سالم باشند.

ابراهیمی بیان کرد: دلخوری در خانواده‌های موفق نیز اتفاق می‌افتد، اما نباید اجازه داد احساسات بد ریشه‌دار شوند و کشمکش‌ها باید به ‌سرعت حل ‌و ‌فصل شوند و فردی که مرتکب اشتباه شده باید عذرخواهی کرده و مسئولیت اشتباهش را بپذیرد.

وی بیان کرد: تک‌تک ویژگی‌های بالا به‌ تنهایی مهم‌اند اما بر یکدیگر نیز تأثیر می‌گذارند، اگر اعضای خانواده‌ شما کم‌کاری می‌کنند ناامید نشوید هیچ انسانی کامل نیست مهم‌ترین نکته این است که شما برای داشتن روابط خانوادگی خوب تلاش می‌کنید.

کارشناس فرهنگی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: برای بحث در مورد بخش‌هایی که در آنها ضعف دارید، جلسات خانوادگی ترتیب بدهید و از همه مهم‌تر، از خداوند کمک و هدایت بخواهید تا به‌ عنوان یک خانواده بهتر عمل کنید.

انتهای پیام/ 3140/

نظر شما