شناسهٔ خبر: 36503707 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در آستانه بیستمین سالگرد تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران

نمایندگان رسانه‌های خارجی به ایسنا آمدند

71548

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در آستانه بیستمین سالگرد تاسیس خود میزبان جمعی از نمایندگان رسانه‌های خارجی مقیم ایران بود که با حضور آنان در این خبرگزاری، راه‌های رسیدن به تعامل بیشتر بررسی شد.

صاحب‌خبر -

عصر روز یکشنبه (۲۶ آبان ماه) و در آستانه فرا رسیدن بیستمین سالگرد تاسیس ایسنا (۱۶ آذر ماه)، این رسانه نشستی را با حضور نمایندگان رسانه‌های معتبر خارجی مقیم در ایران، با موضوع «ایسنا؛ فعالیت سال‌های گذشته و چشم‌انداز پیش‌رو» برگزار کرد.

مارک ژوردیه (رییس دفتر و خبرنگار خبرگزاری فرانسه AFP)، هاشم رحیمی (خبرگزاری آپا از کشور آذربایجان)، یعقوب اصلان (‌تلویزیون اولوسال از کشور ترکیه)، ناصر کریمی، محسن قربانپور و ابراهیم نوروزی (خبرگزاری آسوشیتدپرس AP از کشور آمریکا)، استانسیلاو خامدوخوف (روزنامه گازتا روسیسکایا از کشور روسیه)، فرشید مطهری‌بینا (خبرگزاری DPA از کشور آلمان)، محمد کورشون و الهه سالاری (خبرگزاری آناتولی از ترکیه)، نیکیتا سماگین (خبرگزاری ایتارتاس از روسیه)، علی منتظری (نماینده و خبرنگار فرانس ۲۴ عربی)، سعید خفیئی (تلویزیون فرانس ۲۴)، ساناز عباسعلی‌زاده (خبرگزاری کیودو ژاپن)، ستار کریم (خبرگزاری بدر عراق)، علی الباشا (تلویزیون ورزشی الکاس قطر)، سمیه ملکیان (تلویزیون ABC News از آمریکا)، سیدرحیم بطحایی (تلویزیون CBS NEWS از آمریکا)، شینیا سوگیزاکی و پانته‌آ واثق (روزنامه آساهی ژاپن) و رامین مستقیم (روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز از آمریکا) در این نشست حضور داشتند. 

در ابتدای این نشست، پس از توضیحات علیرضا بهرامی - مدیر اداره اخبار فرهنگی هنری ایسنا -، علی متقیان ـ مدیرعامل ایسنا ـ در توضیحاتی از عملکرد، جایگاه و خط مشی این رسانه سخن گفت و تاکید کرد صحت و دقت از مهمترین اصولی است که ایسنا در بیست سال فعالیت خود به آن توجه داشته است. 

همچنین علیرضا شیروی، مدیر رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به دعوت «ایسنا» در این نشست حاضر شده بود، در سخنانی از جایگاه این رسانه و میزان تعامل با رسانه‌های خارجی سخن گفت. 

در این نشست که با حضور جمعی از خبرنگاران، مترجمان، دبیران، سردبیران و مدیران ایسنا برگزار شد، برخی نمایندگان رسانه‌های خارجی نیز در سخنانی پیشنهادها و انتقادهایشان را درباره خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) را مطرح کردند.

انتهای پیام

نظر شما