شناسهٔ خبر: 36500926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی: کرایه ناوگان حمل و نقل درون شهری افزایش نمی‌یابد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ناوگان حمل و نقل درون شهری حق افزایش کرایه را ندارد زیراکه سهمیه سوخت ویژه برای وسایل نقلیه این ناوگان در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

محمدعلی شجاعی روز یکشنبه در نشست با شهرداران استان اظهار داشت: تمامی شهرداران باید از هم اکنون نسبت به وضعیت جابه جایی مسافران حساس باشند و هیچ کس نباید در این خصوص دچار مشکل شود.

استاندار خراسان شمالی از شهرداران خواست تا تمامی تمهدیدات لازم را برای جا به جایی مردم داشته باشند و افزود: حتی اگر در برخی از نقاط شهرهای کوچک و روستاها که بخشی از حمل و نقل توسط خودروهای شخصی انجام می شود، باید ساماندهی کنیم تا هیچ کس با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: فرمانداران و شهرداران باید آمار تمامی خودروهای حمل و نقل عمومی شامل تاکسی عمومی، تاکسی تلفنی، ون، مینی بوس و اتوبوس و همچنین خودروهای شخصی را ارائه دهند تا برنامه جامع برای ساماندهی آنها داشته باشیم.

وی گفت: تمامی خودروهای که زیر نظر آژانس ها و شرکت های حمل و نقل فعالیت می کنند از سهمیه سوخت بهره مند هستند اما خودروهای شخصی باید ساماندهی و در صورت نیاز باید زیر پوشش  آژانس ها قرار بگیرند.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: سرویس دهی تمامی این خوروها پایش خواهد شد در صورت غیر فعال بودن زیر پوشش آژانس قرار نخواهد گرفت.

شجاعی  افزود: خودروهایی که زیر پوشش آژانس ها و شرکت های حمل و نقل هستند باید فعال باشند در صورت غیر فعال بودن سهمیه آنان حذف خواهد شد.

وی بر نظارت بیشتر و مستمر بر فعالیت حمل و نقل درون شهری تاکید کرد و گفت: هم اکنون اجازه نمی دهیم تا هیچ کسی به بهانه گران شدن بنزین بهای حمل و نقل  را افزایش دهد.

شجاعی با بیان اینکه مسافرکشهای شخصی نباید در حمل و نقل درون شهری وجود داشته باشد افزود: در صورت نیاز باید ون و میبی بوس برای جا به جایی مردم در نقاطی که وسیله نقلیه عمومی کمبود وجود دارد در نظر گرفته شود.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهرداران باید تلاش کنند بودجه هزینه ای را کاهش دهند افزود: هم اکنون بودجه هزینه ای به عمرانی ۸۰ به ۲۰ است که این وضعیت مناسبی نیست.

شجاعی افزود: شهرداران درآمد کسب می کنند تا به به شهروندان خدمات ارائه دهند اگر بودجه هزینه ای آنان افزایش یابد در ارائه خدمات با مشکل مواجه می شوند که این امر هدف خصوصی سازی نیست.

حدود 2 هزار و 300 تاکسی تلفنی، ۸۰۰ تاکسی عمومی و ۷۱ دستگاه اتوبوس در شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد کار جابجایی مسافر را انجام می دهند.

چهار شرکت تاکسی اینترنتی در بجنورد فعال است. 

آماری سر جمع از وضعیت جابجایی شهروندان از تمامی شهرها و روستاهای این استان وجود ندارد.

نظر شما