شناسهٔ خبر: 36498609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران؛

فروش ۳۵ میلیارد تومانی کتاب در نمایشگاه های استانی

آشنا از فروش ۳۵ میلیارد تومانی کتاب در ۱۰ نمایشگاه استانی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «قادر آشنا» امروز(یک‌شنبه، 26 آبان) در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان در رشت، کتاب را بامحتواترین عنصر فرهنگی اعلام کرد و گفت: از ابتدای مهر تا کنون 10 نمایشگاه کتاب استانی با افزون بر 700 هزار عنوان کتاب دایر شده که گیلان میزبان یازدهمین نمایشگاه کتاب است.

 

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از برگزاری نمایشگاه کتاب در تمام استان‌ها تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: بالغ بر 35 میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه‌های کتاب استانی به فروش رسیده که نشان‌دهنده اقبال مردم به کتاب است.

 

وی بر فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم در استان‌ها جهت حضور انتشارات خارج از کشور تاکید کرد و گفت: طبق تفاهم‌نامه منعقده با روسیه ناشران این کشور و همچنین کشورهای همسایه می‌توانند در نمایشگاه‌های کتاب استانی به شرط مهیا کردن بسترهای لازم حضور داشته باشند.

 

آشنا از برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران زودتر از سنوات گذشته خبر داد و بیان کرد: نمایشگاه‌های کتاب استانی فرصتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و دسترسی به تازه‌های نشر و کتاب‌های جدید است.

 

*عرضه ۷۶ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب گیلان

در ادامه «فیروز فاضلی» با بیان اینکه میانگین مطالعه در کشور 13 دقیقه است اظهارداشت: گیلان از معدود استان‌های کشور است که توانسته 6 سال متوالی برگزار کننده نمایشگاه کتاب باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با حضور 402 ناشر کشوری در 203 غرفه دایر شده است.

 

وی با بیان اینکه 34 ناشر گیلانی نیز در این نمایشگاه حضور دارند تصریح کرد: 76 هزار و 500 عنوان کتاب از مجموع ناشران در این نمایشگاه عرضه شده است.

 

وی تصریح کرد: گیلان دارای 60 ناشر فعال است و در سال جاری 466 عنوان کتاب در استان به چاپ رسیده که از این تعداد 425 عنوان کتاب تالیفی است.

 

فاضلی با اشاره به حضور انتشارات خارج از کشور در نمایشگاه استانی کتاب گیلان اشاره و بیان کرد: تعاونی ناشران آذربایجان و انتشارات تاتابورک روسیه در این نمایشگاه حضور داشته و کتاب‌های خود را عرضه کرده‌اند که با این حضور، نمایشگاه وجه بین‌المللی یافته است.

 

در ادامه این مراسم از کتابفروشی خاور لنگرود، انتشارات دهسرا، شمیم سرخ، انتشارات کادوسان و انتشارات سمرقند، سارینا عظیمی مولف کتاب کودک و سیدابوطالب حسینی‌نژاد مدیر مسئول روزنامه پنجره نو تجلیل شد.

 

گفتنی است، پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان از امروز(26 آبان) تا جمعه(1 آذر) در محل نمایشگاه دائمی گیلان واقع در جاده تهران از ساعت 10 صبح تا 8 شب به روی علاقمندان دایر است.

نظر شما