شناسهٔ خبر: 36497958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش ادعای «مداخله روسیه» در همه‌پرسی برگزیت پس از انتخابات منتشر می‌شود

وزیر امنیت بریتانیا اعلام کرد که دولت انگلیس گزارش «مداخله روسیه» در همه‌پرسی برگزیت 2016 را پس از انتخابات منتشر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «براندون لوئیس» وزیر امنیت بریتانیا گفت که دولت انگلیس گزارش پارلمانی خود را در خصوص «مداخله روسیه»، پس از انتخابات منتشر خواهد کرد.

وی افزود: «ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که امنیت ملی در این روند به درستی و به طور کامل انجام شود. ما نمی‌توانیم در طول انتخابات عمومی این موارد را منتشر کنیم اما پس از آن این گزارش منتشر خواهد شد.»

پیش از این «دومینیک گریو» رئیس کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس «بوریس‌جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا را به جلوگیری از انتشار پرونده‌ای در خصوص تلاش روسیه برای دخالت در همه‌پرسی برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) متهم کرده بود.

جانسون نیز در خصوص علت عدم انتشار این گزارش تا این لحظه گفت: «هیچ دلیلی نمی‌بینم که روال عادی  [انتشار گزارش] را تغییر دهم... فقط به‌خاطر این‌که انتخابات در راه است. چنین گزارش‌هایی معمولاً به این سرعت منتشر نمی‌شوند».

دولت ترزا می‌ بارها و بارها روسیه را به تلاش برای تاثیرگذاری در نتیجه همه‌پرسی سال 2016 انگلیس متهم کرده بود اما مسکو این ادعاها را به شدت رد کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، انتظار می‌رود نتایج تحقیقات 18 ماهه کمیته اطلاعاتی و امنیتی مجلس عوام در خصوص اتهامات دخالت روسیه در رای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، منتشر شود. 

انتهای پیام/م

نظر شما