شناسهٔ خبر: 36495081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد؛

برخورد جدی با گران فروشی و احتکار/ هر گونه افزایش قیمت منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار است

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه طرح افزایش قیمت بنزین تصمیم نظام است، تاکید کرد: با سودجویانی که به بهانه اجرای این طرح افزایش قیمت کالا داشته باشند برخورد قاطع و جدی خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی؛ محمدعلی شجاعی در نشست با اعضای اصناف استان، اظهار داشت: در سطح ملی بیش از یکسال بحث افزایش قیمت حامل های انرژی در حوزه سوخت مطرح بود و طرح های بسیار مختلفی ارائه شد.
 

استاندار خراسان شمالی افزود: بیشترین سود از یارانه انرژی نصیب دو دهک بالای اجتماع می شد و برای برقراری عدالت اجتماعی و کاهش شکاف طبقات اجتماعی باید در این مسیر قرار می گرفتیم.


وی ادامه داد: در تمامی بدنه سه قوه کشور طرح افزایش قیمت بنزین کارشناسی شد و نهایتا در شورای عالی اقتصادی سران سه قوه به تایید رسید و این به معنای نگاه حاکمیتی به این طرح است.


شجاعی با بیان اینکه دولت مجری این طرح است و از آن دفاع می کند و باید تلاش کنیم برای انجام این کار کنار هم باشیم، تصریح کرد: تمامی قوا پای کار هستند و چون همه هستند اطمینان دارم مردم هم کنار ما می آیند تا این مسیر طی شود.


وی با بیان این مطلب که نگاه به این طرح نگاه اجرای عدالت است چرا که دو دهک بالا از نظر درآمدی کشور ۷ برابر بیشتر از دهک های پایین از یارانه سوخت بهره مند می شدند، افزود:  قرار بر این است عواید حاصل از این طرح برای کمک معیشتی به دهک های پایین اجتماع که شامل ۱۸ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر است، برگردد و این قطعی است.


وی مطرح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین با هدف کاهش آلاینده های زیست محیطی و جلوگیری از قاچاق سوخت به دلیل ارزانی سوخت در داخل و گرانی سوخت در خارج از مرزها از دیگر منافع اجرای این طرح است.

 

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: از اصناف و کسبه استان می خواهم همانگونه که تا به حال در کنار نظام بودند و نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند بار دیگر برگ زرین دیگری از این بودن خود رقم بزنند.

 

شجاعی با تاکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی در کالاها نخواهیم داشت، تصریح کرد: وظیفه داریم مشکلات کسبه را بشنویم و برطرف کنیم اما از آنان نیز خواستاریم اگر نوساناتی در بازار وجود دارد را تحمل کنند و با همراهی یکدیگر نگاه منصفانه‌ای را در بازار و زندگی ایجاد کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: نباید معیشت مردم را هدف سودجویی خود قرار دهیم و بخاطر منافع شخصی خود سفره مردم را هدف قرار دهیم.
 

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: هر گونه افزایش قیمت منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار استان و کشور خواهد بود و اگر افرادی این شرایط را درک نکنند و نگاه منصفانه ای نداشته باشند برای جدا کردن صف کسبه منصف و سودجو، قطعا با آنان برخورد خواهیم داشت.

 

وی تاکید کرد: وظیفه داریم با کسبه ای که به سمت احتکار و گرانفروشی می روند به خاطر مردم و کسبه پاک و منصف با آنان برخورد کنیم و برخورد ما متفاوت خواهد بود.


وی بیان کرد: اجرای این طرح در نظام برای ما ارزش دارد و اطمینان دارم مردم خراسان شمالی ما را همراهی خواهند کرد چرا که این نظام و دولت به انتخاب مردم و برای مردم است.


نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات اصناف استان اشاره داشت و گفت: به عنوان یک مسئولیت اجتماعی واحدهای صنعتی باید برای تامین مواد مورد نیاز خود از واحدهای تولید استان خرید کنند.
 

شجاعی افزود: واحدهای صنعتی باید بدانند مردم صاحبخانه اصلی استان خراسان شمالی هستند و آنان باید مسئولیت های اجتماعی خود را انجام دهند.


مشکلاتی مانند کمبود برنج، تامین نیاز های سی ان جی ها، لاستیک خودرو، سوخت تراکتورها از جمله مشکلات مطرح شده در این نشست از سوی اصناف بود که دکتر شجاعی در این خصوص اظهار داشت: روسای اتاق اصناف شهرستان ها مشکلات را شناسایی کنند تا با برگزاری جلسات و ایجاد هماهنگی مورد نیاز این موارد برطرف شود.

 

 

 

نظر شما