شناسهٔ خبر: 36492674 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

میزبانی همدان از ۴۰۰ میهمان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

گروه شهرستانها: رئیس بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: همدان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان میزبان ۴۰۰ هنرمند و میهمان خارجی بود.  احمدرضا احسانی در آیین اختتامیه بیست و ششمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در توسعه شاخص‌های فرهنگی توفیق داشته باشیم. وی با بیان اینکه جشنواره، همزمان با آغاز امامت امام زمان(عج) در همدان آغاز شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره در آستانه هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) به پایان می‌رسد. احسانی با اشاره به اینکه ۴۰۰ هنرمند داخلی و خارجی در قالب ۵۲ گروه نمایشی در ایام جشنواره به اجرای نمایش پرداختند، خاطرنشان کرد: نمایش‌ها در ۷ سالن مرکز استان و ۸ سالن شهرستان‌ها و حواشی شهر همدان به اجرا در آمد.
وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی در ۵ شب در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سالن آمفی تئاتر اداره کل حفاظت از محیط زیست استان همدان برگزار شد. رئیس بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: این جشنواره با حضور تمام دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که باید از تلاش این دستگاه‌ها تقدیر کرد. دبیر بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز ضمن تبریک هفته وحدت، گفت: حضورهنرمندان از شهرستان‌های دیگر موجب گرما و روشنایی در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان شد. مجید قناد اظهارکرد: ربع قرن تلاش مدیران قبلی جشنواره باعث شده تا این جشنواره به این زیبایی و خوبی برگزار شود. وی ضمن تشکر از مردم خوب همدان که در طول مدت برگزاری جشنواره بسیار محبت داشتند، گفت: از نیروی انتظامی، صداوسیما، استانداری، فرمانداری، دبیر اجرایی و روابط عمومی ستاد برگزاری، گروه‌های هنری و  کودکان حاضر در این جشنواره کمال تشکر را دارم.

آیین گشایش هفته فرهنگی در شهرستان اسلامشهر برگزار شد

گروه شهرستانها - سحر عمروانی: آیین گشایش هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام ادیب یزدی دبیر جامعه مبلغین تهران  و مرسلپور نماینده عالی دولت و  مدیران اجرایی شهرستان اسلامشهر در محل فرمانداری برگزار شد.
فرماندار شهرستان اسلامشهر ضمن  گرامیداشت هفته وحدت با اشاره به اینکه  هفته فرهنگی با تدبیرمقیمی  استاندار تهران از سال گذشته به منظور شناساندن فرهنگ شهرستان‌های استان تهران  آغاز شد و ما نیز نتایج خوبی ازحیث شناساندن فرهنگ مردم اسلامشهر داشته‌ایم، اظهارداشت: امسال نیز با همکاری کلیه ارگان‌ها ودستگاه‌های اجرایی شهرستان درجهت شناساندن فرهنگ مردم اسلامشهر برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است. مرسلپور افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، جلسات کتابخوانی، اجرای مسابقات ورزشی و جشنواره‌های مختلف علمی‌، فرهنگی، هنری، برپایی نمایشگاههای مختلف ازجمله برنامه‌های پیش بینی شده دراین هفته است. در ادامه مازنی عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان قدمت شهرستان اسلامشهر که به 200 سال قبل از میلاد برمی‌گردد عنوان کرد: اسلامشهر یکی از شهرهای تاریخی با آثارتاریخی چند هزارساله  است که  کمتر کسی از آن اطلاع دارد والبته شهری با این قدمت تاریخی و فرهنگی بیش از اینها نیازبه شناسایی دارد. نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیران درادامه گفت: هفته فرهنگی باید فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و میراث تاریخی شهرستان اسلامشهر به اقصی نقاط کشور و جهان باشد. مازنی خاطرنشان کرد: در هفته فرهنگی باید فضای شاد ومفرحی درشهر حکمفرماباشد چرا که جامعه نیاز به شادی و نشاط دارد و باید دراین ایام ظهور و بروز پیداکند.

نظر شما