شناسهٔ خبر: 36472968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد:

۲۵ آبان؛ روز تاریخ سازی مردم اصفهان/ مسئولان باید بدانند سر سفره شهدا نشسته‌اند

حجت‌الاسلام احمد سالک با اشاره به حماسه مردم اصفهان در تشییع جنازه شهدای عملیات محرم و روز ۲۵ آبان گفت: روز ۲۵ آبان مایه افتخار و مباهات اصفهان و برگ زرینی در تاریخ این استان و تاریخ جمهوری اسلامی است و امیدوارم که مردم قدر این روز را بدانند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام «احمد سالک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، با تبریک روز حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار داشت: روز ۲۵ آبان، نماد آگاهی، ایثار و حضور به‌موقع مردم اصفهان را به این مردم غیور تبریک عرض می‌کنم. اگرچه در این روز شهدای بسیار زیادی داشتیم اما روز بسیار باشکوهی بود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این روز مردم اصفهان، در میدان امام، بر پیکر ۳۷۰ شهید عملیات محرم، به امامت آیت‌الله «سید اسماعیل هاشمی» نماز اقامه کرده و پس‌از آن، این شهدا را بر روی دستان خود تشییع و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپردند.

 

سالک با اشاره به خاطرات خود از این حماسه افزود: من به خاطر دارم که در این مراسم مسئولیتی داشتم و ۸ پیکر را که با یکدیگر پدر و پسر و یا برادر بودند، دو به دو با میخ به یکدیگر وصل کردیم و این تابوت‌ها روی دوش مردم به سمت گلستان شهدا در حرکت بود.

 

وی ۲۵ آبان ۶۱ را روز وصف‌نشدنی عنوان کرد و گفت: هیجان و شور مردم و شکوه این روز وصف‌نشدنی است و حضرت امام خمینی (ره) در پیامی درباره این روز گفتند: «کجای دنیا سراغ دارید مردمی را که در یک روز، بیش از ۳۰۰ شهید را تشییع کنند و در همان روز کاروان حمایت از جبهه‌ها را راهی کنند، به‌جز اصفهان.»

 

سالک این روز را برگ زرینی در تاریخ اصفهان توصیف کرد و افزود: درمجموع ۲۵ آبان مایه افتخار و مباهات اصفهان و برگ زرینی در تاریخ این استان و تاریخ جمهوری اسلامی است و امیدوارم که ما مردم اصفهان قدر این روز را بدانیم.

 

وی درباره بابیان اینکه مسئولان بر سر سفره شهدا نشسته‌اند، تصریح کرد: مسئولان باید درک کنند که بر سر سفره شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان نشسته‌اند؛ مسئولان باید قدرشناس کسانی باشند که بهترین روزهای جوانی خود را در جبهه‌ها صرف دفاع از این آب‌وخاک و نظام کردند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مسئولان را از سیاسی‌بازی بر حذر داشت و افزود: بی‌تردید مسئولان باید راه شهدا را ادامه دهند و شهدا حول محور ولایت حرکت کردند و وحدت خود را حول این محور نشان دادند و مسئولان نیز بایستی از هرگونه سیاسی بازی، دوری کنند.

 

وی اطاعت از ولایت فقیه را رمز پیروزی ملت این عنوان کرد و ادامه داد: امروز رمز پیروزی ملت ایران، اعم از مسئولان و بقیه، این است که با وحدت و محکم، پشت سر مقام معظم رهبری، جانشین امام زمان(عج) بایستند و از رهبری اطاعت کنند.

 

سالک به وصیت شهدا به اطاعت از ولایت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در وصیت‌نامه اغلب شهدا، اطاعت از ولایت سفارش شده است و مسئولان باید به‌طور محض از رهبری اطاعت کنند.

 

نظر شما