شناسهٔ خبر: 36467875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جاده‌های قزوین با ترافیک نیمه سنگین روبرو است

قزوین - ایرنا - رییس پلیس راه قزوین از ترافیک نیمه سنگین در لاین جنوبی آزادراه های قزوین - رشت، قزوین - زنجان و قزوین - کرج خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ نصرالله بیگلری عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس پیش بینی هواشناسی از امشب تا اواسط هفته آینده با ورود سامانه بارش زا شاهد بارش برف و باران در سطح مناطق استان، به خصوص در نیمه شمالی آن خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به رانندگانی که قصد تردد از سطح جاده های این استان در روزهای آینده را دارند درخواست می شود تا ضمن همراه داشتن تجهیزات زمستانی، قبل از سفر از سلامت خودرو خود اطمینان داشته باشند.

این مسئول انتظامی راه یادآور شد: با توجه به لغزندگی سطح راه ها و احتمال مه آلود بودن برخی از مناطق استان مانند گردنه ها، همراه داشتن زنجیر چرخ و پر بودن مخازن باک بنزین به رانندگان توصیه می شود.

به گفته وی، همراه داشتن توشه غذایی، حرکت با سرعت مجاز، خودداری از تغییر مسیرهای ناگهانی و توجه کردن به توصیه های پلیس مستقر در جاده ها از دیگر مواردی هستند که رانندگان در طول سفر باید به آن توجه داشته باشند.

سرهنگ بیگلری یادآور شد: با توجه به آغاز بارندگی ها از امشب /جمعه/ به رانندگان توصیه می‌شود تا ضمن رعایت مقررات رانندگی، از هرگونه عجله و شتاب در رسیدن به مقصد خودداری کرده و در طول سفر نیز به ازای هر ۲ تا سه ساعت رانندگی ۲۰ دقیقه به استراحت بپردازند.

قزوین با داشتن ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی، ۱۲ دستگاه تونل، ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر بوده و ۲۳۰ کیلومتر طول روشنایی راه ها، یکی از پرترافیک ترین نقاط جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما