شناسهٔ خبر: 36465854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پنج مشکل اولویت‌دار فضای کسب و کار از زبان مشاور رئیس اتاق بازرگانی ایران

مشاور رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب و کار، غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، دشواری تامین مالی از بانک‌ها، برداشت‌های سلیقه‌ای از قوانین و مقررات توسط همکاران ما در سازمان محیط زیست، گمرک، بهداشت و ... و وجود رقابت غیرمنصفانه بین شرکت‌های دولتی و غیردولتی با شرکت‌های دانش بنیان پنج مشکل اولویت‌دار در فضای کسب و کار در ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدجعفر مرعشی پیش از ظهر امروز در اولین همایش راه‌کارهای بهبود فضای کسب و کار استان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: جوامع بشری امروز به سوی انقلاب صنعتی چهارم پیش می‌رود و به نوعی تا چند سال آینده همه در آن درگیریم.

وی تصریح کرد: اینترنت اشیاء و تکنولوژی رباتیک از جمله موضوعاتی است که به سرعت تمام جوامع بشری را تحت سیطره خود درآورده است که خوشبختانه به عنوان شرکت‌های دانش بنیان با سرمایه‌گذاری‌های محدود در این زمینه ماهم در کشور حرکت‌هایی را شروع کرده‌ایم.

مرعشی خاطرنشان کرد: با توجه به تقویت واژه محیط کسب و کار در سال ۹۰ در کشور،  در تابستان امسال هم  شرکت‌های دانش‌بنیان در اتاق ایران بررسی و پنج مشکل اولویت‌دار از جمله، بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب و کار با امتیاز 7.86، غیر قابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات با عدد 7.75، دشواری تامین مالی از بانک‌ها، برداشت‌های سلیقه‌ای از قوانین و مقررات توسط همکاران ما در سازمان محیط زیست، گمرک، بهداشت و ... با عدد 7.33 و وجود رقابت غیرمنصفانه بین شرکت‌های دولتی و غیردولتی با شرکت‌های دانش بنیان ، عدد 7.31 را به خود اختصاص داد‌.

مشاور رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: شرایط امروزی ما سرعت دگرگونی در کسب و کار ملی را فراهم کرده است.

مرعشی در ادامه، سرعت، دقت و کارآمدی را سه عامل مهم در بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و افزود: با توجه به تحولات جهانی ناگزیریم برای پویایی خود سرعت را در اولویت قرارداده  و  افزایش دهیم.

وی بیان کرد: در اتاق بازرگانی ایران و شهر سنندج ما می‌توانیم تعدادی مهارت در ارتباط با دانش موردنیاز را افزایش دهیم.

مرعشی به ۱۰ مهارت کلیدی عنوان شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد که در عمل برای بهبود فضای کسب و کار به آن نیازمندیم گریزی زد و گفت: مهارت حل مسائل پیچیده، تفکر نقادانه، خلاقیت، هماهنگی و سازگاری اجتماعی، هوش مصنوعی، قضاوت و تصمیم‌گیری و انعطاف پذیری ادراک از جمله این مهارت‌ها است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما