شناسهٔ خبر: 36465611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازگرداندن مفسد بزرگ اقتصادی به کشور بیانگر اقتدار ایران اسلامی است

ائمه جمعه خراسان رضوی بر برخورد با فساد تاکید و از اقدامات شایسته دستگاه قضایی در این باره قدردانی کردند و بازگرداندن مفسد بزرگ اقتصادی به کشور را بیانگر اقتدار ایران اسلامی دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نماز جمعه این هفته نیز چون هفته های گذشته در تمام شهرستان های خراسان رضوی برگزار و ائمه جمعه بر برخورد با فساد تاکید کردند.

مشروح خطبه های نماز جمعه به شرح ذیل است:

تفاوت سلیقه‌ها مایه رشد است اما نباید بگذاریم تفاوت‌ها منجر به تخریب شود

امام‌جمعه موقت کاشمر ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با اشاره به جایگاه و اهمیت نان و آموزه‌های دینی که راجع به احترام و نقش نان، اظهار کرد: اگرچه نانوایان به‌عنوان آخرین چرخه آماده‌سازی این نعمت خدا تلاش و زحمات زیادی متحمل می‌شوند و نباید این خدمات را نادیده گرفت، اما با توجه به گران شدن قیمت نان این سؤال از ناحیه مردم است که آیا بر عرضه و کیفیت نان نظارتی وجود دارد؟

حجت‌الاسلام علی احدی با تأکید بر اینکه اگر نانوایان خوب عمل نکنند قطعاً زحمات دیگران هدررفته است، افزود: مردم سؤال می‌کنند چرا برخی مواقع کیفیت نان‌های تولیدی پایین است؟ بنابراین با توجه به گران شدن قیمت نان این انتظار وجود دارد که کیفیت نان نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی روز نان و برگزاری مسابقه بین نانوایی‌ها در کاشمر، یادآور شد: در تمامی حوزه‌ها ضمن مطرح کردن خوبی‌ها و نقاط قوت، باید به نقاط ضعف و نواقص آن نیز توجه شود تا متولیان آن نسبت به رفع آن اقدام کنند.

امام‌جمعه موقت کاشمر بابیان اینکه در همایشی که به مناسبت روز ملی نان برگزار شد، مسؤولان در پاسخ به این سؤال که آیا در این حوزه نظارت وجود دارد، مدعی شدند که نظارت‌ها به‌دقت انجام می‌شود، افزود: انتظار مردم این است که فعالانی که به‌عنوان آخرین چرخه تولید نان فعالیت دارند، دقت کنند که اگر اسراف کنند به هستی خیانت کردند.

وی با اشاره به حضور سفرای کشورهای اسلامی به‌منظور شرکت در سی و سومین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی و دیدارشان با رهبر معظم انقلاب در سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) خاطرنشان کرد: ولایت و رسالت درواقع محور وحدت جهان اسلام هستند، بنابراین در شرایط کنونی منطقه بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و انسجام بین امت‌های اسلامی داریم.

احدی با تقدیر از حرکت قوه قضائیه در مبارزه با فساد و ابراز امیدواری از استمرار این اقدام ارزشمند، بیان کرد: در عرصه‌های مختلف به‌شدت نیاز به وحدت داریم، به‌طوری‌که برای گذر از تنگناهای اقتصادی، شرایط سخت اقتصادی و تحریم باید وحدت، تکیه‌بر فضل خدا و توانایی ملت موردتوجه قرار گیرد.

وی دستیابی به پیشرفت و تکامل در عرصه فناوری و علمی را از دستاوردهای وحدت و توانایی به پتانسیل و ظرفیت داخل دانست و ابراز کرد: وحدت به این معنا نیست که همه مردم در همه امور یک برداشت داشته باشند، بلکه با توجه به اینکه تفاوت مایه پیشرفت است، باید در سایه وحدت و هم‌افزایی اجازه ندهیم این تفاوت‌ها تبدیل به تخریب شود.

امام‌جمعه موقت کاشمر بابیان اینکه تفاوت سلیقه مایه رشد است و در این راه باید تفاوت سلیقه‌ها را تحمل کرد اظهار کرد: امیدواریم در شرایط سخت اقتصادی که آثار آن در زندگی اقشار مختلف مردم کاملاً محسوس است باید با تکیه به توانایی داخلی در مسیر خط شهدا گام برداریم تا با موفقیت از این تنگناها عبور کنیم.

بازگرداندن مفسد بزرگ اقتصادی به کشور بیانگر اقتدار ایران اسلامی است

امام جمعه کوهسرخ ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران بخش کوهسرخ کاشمر با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: اگر چه بسیاری از اقشار مختلف مردم پرونده ای در بسیج ندارند، اما با داشتن تفکر بسیجی همواره پای این انقلاب و نظام ایستاده اند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به حضور فعال و اثرگذار بسیجیان در تمامی صحنه ها و میادین، افزود: تفکر و روحیه بسیجی طوری است که در هر زمان و مکانی که به وجودش نیاز بوده، احساس مسؤولیت کرده و پا به عرصه گذاشته شده است، به طوری که گواه این ادعا حضور پررنگ نیروهای بسیجی در خدمات رسانی به مردم سیل زده و زلزله زده در ماه های اخیر در نقاط مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه  اجرای گام چهارم ایران اسلامی و راه اندازی سایت شهید علی محمدی و فردو در مقابل بدعهدی طرف های مذاکره کننده حرکتی لازم اما ناکافی بود، یادآور شد: اینکه بعد از پنج سال از تعطیلی، مجددا به چرخه تولید برگشتیم اقدام خوب بود اما در برابر بدعهدی عهدشکنان کافی نبود، بنابر این ایران نباید تقدیر خودش را با پای لرزان غربی ها و اتحادیه اروپت گره بزند، چرا که این کشورها دست شان با آمریکای شیطان صفت در یک کاسه است.

امام جمعه کوهسرخ با اشاره به عملیات پیچیده و هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان(عج) در بازگرداندن مفسد اقتصادی بزرگ به کشور در هفته گذشته خاطر نشان کرد: نیروهای اطلاعات سپاه پس از بازگرداندن موفق روح الله زم به عنوان مفسد فرهنگی، بار دیگر در یک عملیات موفق مفسد اقتصادی را به کشور بازگرداندند تا بار دیگر توان و اقتدار ایران اسلامی را به دنیا ثابت کنند و امید را به مردم باز گردانند.

رضایی با تقدیر از اقدامات مقتدرانه اطلاعات سپاه و قوه قضاییه در برخورد جدی با مفسدین در بخش های مختلف یادآور شد: اینکه قوه قضائیه با اقتدار به این موضوعات ورود کرده است در واقع بارقه امیدی در دل ها و چشم ها ایجاد کرده است، بنابر این انتظار می رود محاکمه فوری این مفسدان سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

خلق گروه‌های تکفیری با توطئه مستکبرین وبرای برهم زدن وحدت مسلمین بود

امام جمعه موقت تایباد امروز در خطبه های نماز این هفته، درمحل مسجد جامع امام صادق(ع)، وحدت را یکی از نیازهای مهم جهان اسلام برشمرد و اظهار کرد: خلق گروه‌های تکفیری با توطئه مستکبرین و برای برهم زدن وحدت مسلمین بود، دشمن با شبکه های ماهواره ای وفضای مجازی به دنبال برهم زدن وحدت بین مردم وجهان اسلام است.

حجت الاسلام علی اصغر علیپور، تقوا را کلید رستگاری دانست و عنوان کرد: درهفته وحدت که با درایت حضرت امام(ره) از دوازدهم ربیع الاول سالروز ولادت باسعادت پیامبر عظیم الشان اسلام به روایت برادران اهل سنت تا هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت باسعادت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) وامام جعفر صادق(ع) به روایت شیعیان را هفته وحدت نامیدند و تاکید مقام معظم رهبری ومسئولان نظام بر این است که مهمترین نیاز کشور وحدت بین مردم است.

وی ادامه داد: وحدت به معنای همبستگی بین مردم است و یکی از راه‌های حفظ این وحدت مواظبت از زبان‌های همه است،که نباید به مقدسات دیگران توهین کنیم، تفرقه افکنی موجب ضرر به جهان اسلام وضد وحدت است.

امام جمعه موقت تایباد، ثمره وحدت عزت جامعه ومسلمین دانست و گفت: این وحدت رکن پیروزی وتداوم انقلاب است و موضوع وحدت همیشه محور شرارت و اختلاف افکنی دشمنان برعلیه امت اسلامی است؛ فهم و عقل بالای مردم در تمام لحظات چهل سال انقلاب باعث حفظ نظام شده است و دشمنان انقلاب اسلامی در طول این چهل سال، هزاران توطئه برعلیه نظام اسلامی با هزاران سایت، شبکه های ماهواره‌ای و در فضای مجازی برای ایجاد اختلاف دربین مسلمانان راه اندازی کرده اند.

علیپور با بیان این نکته که مردم تایباد ولایت پذیری خود را در حفظ وحدت نشان داده‌اند، عنوان کرد: از نشانه‌های همبستگی مردم اهل سنت با شیعیان این است که همیشه در خط انقلاب بوده و هستند و اهل سنت ایران اسلامی درکنار شیعیان حافظ امنیت مرزهای کشور هستند.

وی با اشاره به ایام شهادت سرداران وحدت، شهیدان شوشتری ومحمد زاده افزود: شهدای وحدت که خونشان با شهدای اهل سنت ومردم سیستان و بلوچستان آمیخته شد باعث خنثی سازی توطئه مستکبرین بر علیه این نظام الهی شد و هم اکنون چهار صد حوزه علمیه با ده هزار طلبه ویژه اهل سنت درکشور فعال هستند.

بازگرداندن ۴۹ هزار میلیارد تومان سرمایه کشور به خزانه توسط قوه قضاییه

حجت‌الاسلام علی اصغر امینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بردسکن، اظهار کرد: قوه قضاییه بر اساس منویات رهبری به خوبی در این مدت به پیش رفته است و باید به دور از تاثیرات روند جلوگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی اجتماعی و سیاسی را با سرعت ادامه دهند.

امام جمعه بردسکن از بازگرداندن ۴۹ هزار میلیارد تومان سرمایه کشور به خزانه خبر داد و افزود: اقدام قوه قضاییه در دستگیری فردی که بیش از چهار هزار میلیارد دلار سرمایه کشور را که در حال خارج شدن از کشور بود، اقدامی شایسته و قابل تقدیر است.

امینی اظهار کرد: با تدبیر شایسته رییس قوه قضاییه امسال ۴ هزار میلیارد تومان مالیات کشور که افرادی قصد عدم پرداخت آن را داشتند، گرفته و در چرخه اقتصادی کشور بکار گیری شد.

وی همچنین اقدام قوه قضاییه در جلوگیری از زمین خواری و کسب پست و مقام ها در این راستا که توسط افرادی که دارای نفوذ بودند و از موقعیت های خود سوء استفاده کردند را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: افرادی که خود را گردن کلفت و مال و اموال مردم را به یغما می‌بردند، تحت نظر قوه قضاییه قرار دارند و به سزای اعمال ننگین خود می‌رسند.

از اقدامات قاطعانه قوه قضاییه در مبارزه با فساد حمایت می‌کنیم

امام جمعه گناباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: اقدامات قوه قضاییه، نور امید در دل‌های روشن و تا حد زیادی وحشت در دل زالو صفتان ایجاد کرده است.

حجت الاسلام حسن صادقی اضافه کرد: البته مبارزه با فساد اقتصادی هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسد و هر کس در هر لباس و هر منصبی این دولت و ان دولت اگر مرتکب خلاف شده باشد مصون از رسیدگی و مجازات نیستند.

وی اضافه کرد: هرکس از مفسده‌ای خبر دارد باید با سند آن را مطرح کند تا رسیدگی شود و از حاشیه پردازی که موجب سو استفاده دشمنان می شود خودداری کنند.

خطیب جمعه گناباد با اشاره به ترور یکی از رهبران جهاد اسلامی گفت: ترور یکی از رهبران جهاد اسلامی قلب‌های مومنان را جریحه‌دار کرد و دشمن اشغالگر باید بداند که با این ترورها نمی‌توان مقابل یک ملت به پا خاسته، ایستاد.

صادقی گفت: دشمنان اسلام برای متزلزل کردن پایه‌های اعتقادی جوانان شبهات زیادی مطرح کنند که البته همه آنها پاسخ دارد و اگر جوانان عزیز وقتی با یک شبهه روبرو شوند به کارشناسان دینی مراجعه کنند هرگز فریب نمی‌خورند، بنابراین کتاب بهترین سنگر و بهترین دوست و باغ و بوستان دانشمندان معرفی شده است.

کیفیت نان در قوچان علیرغم افزایش قیمت خوب نیست

امام جمعه قوچان در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان گفت: چندی پیش قیمت نان در این شهرستان افزایش پیدا کرد اما کیفیت نان خوب نیست و مسؤولین نظارتی به این مسئله توجه کنند زیرا مردم هزینه می‌دهند.

حجت الاسلام دستجردی با اشاره به هفته بسیج و تأکید بر اینکه بسیج تفکری دارد که نمی‌تواند آن را شکست دهد، بیان کرد: جهت و هدف حرکت بسیج مبارزه با استکبار است و برای این تفکر شکست بی‌معنا بوده پس باید اندیشه بسیج در جامعه گسترش و تسری پیدا کند.

وی با بیان این موضوع که برای گسترش اقتصاد مقاومتی در جامعه علاوه بر فرهنگ‌سازی به نظارت نیز نیاز است، تصریح کرد: پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی نه به این معنا بوده که مردم زجر بکشند نه اینکه نیازمندی‌های آنان هم تأمین نشود، البته اسراف کردن هم غلط است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان نقش قوه قضاییه در نظارت و به زانو درآوردن مفسدین جامعه را بی‌بدیل و مهم دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های این قوه نمایشی نبوده و اینکه میلیاردها دلار یا تومان به صندوق نظام برگشته یا زمین‌هایی به بیت‌المال نشان از برنامه‌ریزی در قوه قضاییه دارد.

دستجردی با تأکید بر این مطلب که اقدامات قوه قضاییه اعتمادساز در میان مردم است، اظهار کرد: این اقدامات باید استمرار پیدا کرده تا به نکات مثبت دست پیدا شود و تلاش به‌منظور ریشه‌کنی فساد به‌ویژه در حوزه اخلاقی و اقتصادی بیشتر شود.

مبارزه با فساد حق مردم است

امام جمعه داورزن درخطبه نمازجمعه داورزن که درمحل مصلی‌موقت شهرستان برگزارشد، اظهارکرد: این خواسته به حق مردم هم هست که انتظار دارند قوه‌ی قضائیه با فساد وتبعیض مبارزه کند.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده با اشاره به سخنان رهبری افزود: یکی ازنکات مهمی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کرده‌اند عدالت ومبارزه بافساد که این دو لازم وملزوم هم هستند.

وی ادامه داد: درهمین راستا به لطف الهی قوه قضائیه در این مدت کوتاه اقدامات ارزشمندی در رابطه با فساد انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

امام جمعه داورزن، بازگشت 49هزار میلیارد به خزانه، 178 هزار هکتار اراضی از چنگ زمین خواران واعاده اموال دانه درشت‌ها را از اقدامات ارزشمند مبارزه با فساد دانست و افزود: این اقدامات نشان می‌دهد این حرکات نمایشی وظاهری نیست بلکه مسئولان قوه قضائیه اراده جدی در مبارزه با فساد دارند و انتظار می‌رود همه مسئولان از این حرکت ارزشمند در مبارزه بافساد که سبب امیدواری مردم شده است حمایت کنند نه آن که حاشیه‌سازی کرده یا رسانه‌های خاص هجمه کنند.

علیزادهف جنایت اسرائیل خبیث درترور فرمانده شجاع فلسطینی را محکوم کرد و گفت:جبهه مقاومت با پرتاب 150موشک به اسرائیل حتی تلاویو قدرت خود را نشان داد وترس و وحشت را در سرتاسر اسرائیل ایجاد کرد ونشان دادند دوره بزن در رو تمام شده است واین اقدام نشان داد گنبد آهنین اسرائیل چقدر ناتوان و ضعیف است.

انتهای پیام/ 70068

نظر شما