شناسهٔ خبر: 36464486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقاد از بی‌انصافی‌ها نسبت به قوه قضائیه/ مجلس از ابزارهای قانونی خود استفاده نمی‌کند

امام جمعه شاهرود با انتقاد از بی‌انصافی‌ها نسبت به قوه قضائیه و برخورد با خاطیان گفت: مجلس مقابل فساد منفعل است و از ابزارهای قانونی خود استفاده نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای اعظم مدرسه قلعه این شهر، با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی عدالت است، افزود: این عدالت در حوزه اقتصادی مورد توجه بوده که باید هم با فساد و هم با مفسد مقابله کرد تا این عدالت اقتصادی محقق شود.

وی افزود: پیشگیری از فساد هزینه‌اش کمتر است؛ مانند بخش درمان که پیشگیری بهتر از درمان است. نباید گذاشت فساد پیش بیاید که جراحی شود. زحمات همه را پاس می‌داریم؛ اما این همه سازمان نظارتی، پس چرا این همه فساد است؟

امام جمعه شاهرود خاطرنشان کرد: چرا بانک‌ها برای یک وام اندک همه را اذیت می‌کنند؛ اما برای چهار هزار میلیارد تومان نظارت نیست؟ پیشگیری خیلی هزینه کمی دارد و باید فکری کرد.

امینی به اشاره به عدالتی که انقلاب روی آن تمرکز داشت، افزود: مقابله با فساد و مفسد باید جدی باشد؛ در قوه قضائیه در مدت اندکی که حجت‌الاسلام رئیسی آمده، برنامه‌های خوبی محقق شده است.

وی تصریح کرد: حمایت جدی از تولید یکی از این برنامه‌هاست؛ چون نظارت نبوده، برخی در بخش خصوصی خیانت کردند و امروز رئیس دستگاه قضا ورود کرده و دنبال برگرداندن آن‌هاست که دلگرمی ایجاد می‌کند.

امام جمعه شاهرود گفت: بازگشت ۴۹ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال و بازگشت ۱۷۸ هزار هکتار اراضی از چنگ زمین‌خواران در همین مدت انجام شده است.

امینی ادامه داد: مهار ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی انجام شده و متأسفانه برخی صنوف مقاومت می‌کنند؛ اما باید به مردم و نظام اسلامی کمک کرد و برای نجات پیدا کردن از نفت همه باید کمک کنند.

وی اضافه کرد: قوه قضائیه اعتمادی در دل صنعتگران و تولیدگران ایجاد کرده و این‌ها جای تشکر دارد؛ نه حرف‌های نامربوط زدن و ما تعجب می‌کنیم از برخی که امروز حرف‌های نامربوط می‌زنند.

امینی با انتقاد از بی‌انصافی‌ها نسبت به قوه قضائیه و برخورد با خاطیان گفت: اگر قوه مجریه کار خوبی کرد، همه تحسین کنیم؛ اگر مجلس هم کار خوبی کرد، تحسین کنیم؛ اما مجلس مقابل فساد منفعل است و از ابزارهای قانونی خود استفاده نمی‌کند.

وی بیان کرد: نمایندگان دو وظیفه دارند که قانون‌گذاری و نظارت است و این فسادها، نظارت آنها را هم زیر سؤال برده است.

امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه تریبون مجلس و دولت جای اینکه به مشکلات کشور رسیدگی کنند، دلسوز رفتن زنان به ورزشگاه و دوچرخه‌سواری و دوقطبی کردن جامعه شده‌اند، گفت: مراقب باشید که دوقطبی‌ها توطئه دشمنان است و باید همه در رأس کشور از قوه قضائیه حمایت کنند؛ نه اینکه این قوه را تحقیر کرد.

امینی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و انسجام افزود: مردم به دوقطبی‌های کاذب و دروغین اعتنا نکنند؛ وگرنه ضرر و آینده کشور را تباه می‌کنیم.

وی با تشکر از سازمان اطلاعات سپاه در دستگیری دو مفسد اقتصادی و سیاسی بیان کرد: باید این‌ها را تحسین کرد؛ چراکه اطلاعات سپاه به انقلاب خدمت می‌کند و همه عزیزان اطلاعاتی چشم بینایی نظام هستند و تأثیرات خوبی داشته‌اند و باعث افتخار ما شده‌اند.

امام جمعه شاهرود افزود: امروز باید از نیروهای انقلابی حمایت کرد تا مفسدان جرأت کار نداشته باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

نظر شما