شناسهٔ خبر: 36463171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جهانگیری:

یک جریان توسعه بسیار قوی در آذربایجان غربی شکل گرفته است

معاون اول رئیس جمهور گفت: تغییرات و تحولات بسیار جدی و چشمگیر و همچنین یک جریان توسعه بسیار قوی در آذربایجان غربی شکل گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه،  «اسحاق جهانگیری» در دوازدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، گفت:مسوولان استان از جان و دل تلاش کرده اند و یک جریان توسعه بسیار قوی در آذربایجان غربی شکل گرفته است. 

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آذربایجان غربی جلوه زیبایی از همزیستی، برادری و اتحاد است، افزود: باید از این تنوع و ظرفیت برای مدیریت استان به بهترین صورت ممکن استفاده شود که نیاز به یک دید باز مدیریتی دارد که خوشبختانه در آذربایجان غربی موجود است. 

وی تصریح کرد: درست است که این استان از لحاظ کشاورزی بسیار شاخص و مهم است اما ظرفیت های دیگری همچون گردشگری و تجاری و اقتصادی در آذربایجان غربی به چشم می خورد که میتوانند در صورت پویایی بر اقتصاد و معیشت مردم تاثیر گذار باشد. 

این مسوول اضافه کرد: این استان نیروی انسانی بسیار خوبی و توانمندی  دارد پس توسعه استان بسیار نامحدود است که با استفاده از ظرفیت خصوصی می تواند شکوفا شود. 

جهانگیری با بیان اینکه دریاچه ارومیه یک مسئله ملی است، ادامه داد: این دریاچه در صورت نابودی اثرات مخرب زیست محیطی و اقلیمی، زندگی استان‌های همجوار را نیز با مشکل مواجه می کند و لذا احیای آن یک اولویت می باشد. 

وی، آینده این دریاچه را رو به حیات عنوان کرد و گفت: هر اتفاقی پیرامون دریاچه نیازمند تحقیق و مطالعه است و هر تصمیمی که میگیریم باید مبتنی بر مطالعات علمی باشد. 

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: بدون شک در این ۶سالی که پشت سر گذاشته ایم کارهای بسیاری برای احیای دریاچه ارومیه انجام شده است که نمیتوان در چند دقیقه خلاصه شود. 

وی در پاسخ به کسانی که میخواستند دریاچه ارومیه نابود شود، گفت: بودند کسانی که میخواستند دریاچه را نابود کنند ولی تعدادی از مسوولان با انگیزه و دلسوز درو هم جمع شدند و خوشبختانه حال دریاچه ارومیه روز به روز در حال بهبودی است.
ا

ین مسوول با بیان اینکه باید طرح های احیا را به صورت جدی پیگیری بکنیم، خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات در راستای احیای دریاچه ارومیه دلگرم کننده است. 

جهانگیری ادامه داد: در سه سال تونل 35کیلو متری در ارومیه در حال اتمام است و فقط ۴کیلومتر از آن به علت کمبود اعتبار باقی مانده است که این نشان از جدیت مدیران و مسوولان در استان است.

نظر شما