شناسهٔ خبر: 36455874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس قوه قضائیه:

رویکرد دستگاه قضا رسیدگی عادلانه و سریع بدون تاثیر پذیری از جوسازیها

رئیس قوه قضائییه تاکید : دستگاه قضا به هيچ وجه تحت تاثير جو سازي ها و فضا سازي ها قرار نخواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

سازمان قضایی نیروهای مسلح حافظ حقوق مردمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی عصر امروز در همایش فرصت های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح که در قم برگزار شد با تاکید بر اینکه دستگاه قضا به هيچ وجه تحت تاثير جو سازي ها و فضا سازي ها قرار نخواهد گرفت تصریح کرد : دستگاه قضا به پرونده ايي که دغدغه مردم است رسيدگي عادلانه ، منصفانه و سريع و دقيق و به مردم اطلاع رساني خواهد کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: در اين رسيدگي ها هر تصميمي گرفته شود با صلابت اجرا خواهد شد .

رئیس دستگاه قضاخاطر نشان کرد: شايد برخي خواص از رسيدگي ها خوشحال نباشند اما اين مسئله مهمي نيست بلکه رضايت خدا و مردم براي ما مهم است .

آقاي رئيسي افزود: اجازه نمي دهيم فساد در دستگاهها لانه کند و اين باور براي مردم مهم است .

وي گفت: کارهاي انجام شده را بايد براي مردم و نخبگان تشريح کرد تا در جريان قرار گيرند .

رئيس دستگاه قضا تاکيد کرد: اطلاع مردم از پرونده اي مورد دغدغه شان موجب افزايش اعتماد مردم و کمک به اجراي عدالت است .

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي با قدرداني از اقدامات انجام شده در سازمان قضايي نيروهاي مسلح در خصوص پيشگيري از وقوع جرم گفت: بايد تلاش شود در همه دستگاهها بي قانوني و ناهنجاري و قانون گريزي نباشد .

وي قانون گريزي را امري ناپسند دانست و گفت: نظارت ناپذيري و نظارت گريزي بايد به حاشيه برود .

رئيس قوه قضاييه تصريح کرد :هيچ سازماني را نمي شناسيم که ماموريتش جلوگيري از وقوع جرم نباشد از اين رو هر چه به سمت قانون حرکت کنيم و مسئولان به سمت نظارت پذيري بروند مورد رضايت خدا و مردم خواهد بود .

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي تحول در سازمان قضايي نيروهاي مسلح را مورد توجه قرار داد و گفت: اين فرصت ها بايد بر بستر بيانيه گام دوم انقلاب به ويژه بحث عدالت آن باشد .

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي تاکيد کرد: نگاه به تحول در اين سازمان بايد علاوه بر بيانيه گام دوم انقلاب بر تحول در قوه قضاييه و تحول در سازمان قضايي نيروهاي مسلح هم مبتني باشد .

آقاي رئيسي توجه بر پيشگيري براي نيروهاي مسلح را موردتوجه قرار داد و گفت: آموزش هاي عمومي براي جلوگيري از وقوع جرم بايد از طريق رسانه ملي و کارشناسان به مردم آموزش داده شود چرا که اين امر به اصلاح ساختارها نيز کمک مي کند .

رئيس دستگاه قضا به مراحل تحول اشاره کرد و گفت: تحول شامل شناخت وضع موجود ، شناخت نواقص وتلاش براي رفع آنها است که مستلزم حرکت جهادي و انقلابي با نگاه خدمت به مردم است .

آقاي رئيسي تاکيد کرد :در تحول سازمان قضايي نيروهاي مسلح بايد در عين حفظ اقتدار و عظمت اين نيروها حقوق مردم هم حفظ شود .

وي افزود: اينکار البته ظرافت هايي دارد که بايد مورد توجه قضات باشد .

آقاي رئيسي سازمان قضايي نيروهاي مسلح را مولود انقلاب دانست و گفت: در اين سازمان همه نگاهها بايد ضمن حفظ نظم ، انقلابي هم باشد .

وي تاکيد کرد: محوري ترين مسئله در اين سازمان نگاه ، عمل و رفتار انقلابي است به دين معني که همه ارزش هاي انقلاب بايد در آن حفظ شود .

وي خاطرنشان کرد: نيروهاي مسلح هم در دوران جنگ خوش درخشيدند هم دوره کنوني در عرصه سازندگي فعاليت هاي ارزشمندي انجام مي دهند .

آقاي رئيسي در عين حال گفت: با اين وجود حضور آنان در اين عرصه بايد با انظباط مالي و اقتصادي و کمترين آسيب انجام شود .

رئيس قوه قضاييه افزود :لازمه تحول در اين سازمان آن است که از هر گونه آسيب مصون بماند و همواره کارآمد و منضبط و انقلابي و اثر گذار به کار خود ادامه دهد .

آقاي رئيسي رسيدگي دقيق به پرونده ها را در دستگاه قضا مورد توجه قرار داد و گفت: اين رسيدگي بايد با دقت و سرعت انجام شود و هيچ کدام از اين عناصر فداي ديگري نشود .

رئيس قوه قضاييه تاکيد کرد: در سازمان قضايي نيروهاي مسلح پرونده هاي طولاني مدت ( مسن ) معنا ندارد و قطعا دلايل ديگري مانند تحقيقات ممکن است علت روند طولاني آن باشد .

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي با تبريک ميلاد حضرت محمد ص و امام جعفر صادق ع تصريح کرد: مشکل امروز جامعه ما آن  است که به ميزان عشق ورزي به اهل بيت ، معرفت وجود ندارد .

وي افزود: الگوي ما در اين راه شهدا و علماي عامل و واصل ما هستند که جامعه را قيادت مي کنند .

 

نظر شما