شناسهٔ خبر: 36454379 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اراک :

تعیین تکلیف هپکو و آذرآب در دفتر معاون اول

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی: هپکو و آذرآب در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور تعیین تکلیف می‌شود.

صاحب‌خبر -
تعیین تکلیف هپکو و آذرآب در دفتر معاون اولبه گزارش  خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ سعید فرخی گفت: به منظور  بررسی مسائل و حل مشکلات سه شرکت هپکو ، آذرآب و واگن‌پارس نشستی را یکشنبه هفته آینده با حضور استاندار مرکزی در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود . 
وی افزود :  در مورد واگن‌ پارس نیاز به یک تصمیم بالاتر از حد وزارتخانه است که قرار شد در نشست با معاون اول رئیس جمهور که فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور را بر عهده دارد به جمع‌بندی رسیده ، و برای جمع‌بندی و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌ها نیاز به تاکید بیشتر است که در نشست نهایی خواهیم کرد.
معاون امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: واگن‌ پارس بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده به مپنا واگذار خواهد شد ، در نشستی که اخیرا استاندار مرکزی با سه وزیر برگزار کرد یکی از موضوعات مطرح شده مسئله این شرکت بود که وزیر صنعت تاکید کرد موضوع را از طریق وزارتخانه پیگیری خواهند کرد.
فرخی با اشاره به واگذاری آذرآب و حل مشکل این شرکت گفت: آذرآب یک شرکت بورسی است ، باید از طریق بورس عرضه شود، عرضه سهام آذرآب در بورس انجام خواهد شد . 
وی افزود : چندین  نفر به کارگزاری‌های مختلف برای خرید اعلام آمادگی کرده‌اند ، با انتخاب بهترین سهامدار و واگذاری شرکت ، تلاش برای حل سایر مشکلات انجام خواهد شد.
وی گفت :  وضعیت شرکت هپکو نیز باید هرچه سریع‌تر مشخص شود ، و مدت زمان زیادی این شرکت نمی‌تواند در اختیار خصوصی سازی باشد ، چرا که خصوصی سازی نمی‌تواند به عنوان سرمایه‌گذار عمل کند، در نشست سه وزیر نیز بر این مسئله تاکید شد.
معاون اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مسوولان استان تلاش و پیگیری جدی برای حل مشکلات این شرکت انجام داده‌اند، گفت : واقعیت این است که با برگزاری یک یا چند جلسه با یک یا چند وزیر حل مسائل و مشکلات این شرکت‌ها که بسیار پیچیده هم هستند، امکان‌پذیر نیست، مسائل هپکو بسیار پیچیده است، مسائل قانونی و حقوقی بسیاری دارد که حل آنها زمان ‌می‌برد، ملاحظات قانونی و حقوقی زیادی را باید لحاظ کرد با تصمیمات یک وزیر و یا یک مصوبه نمی‌توان تمام پیچیدگی‌های این شرکت را حل کرد.
فرخی گفت: ما به دنبال این هستیم که کارها درست انجام شود، حل مسائل حقوقی و قانونی  مربوط به این شرکت زمان‌‌بر است . 
وی بیان کرد: همه می‌دانیم شرکت هپکو و آذرآب از صنایع مهم استان هستند ، با یک تصمیم و مصوبه یک وزیر نمی‌توان مسائل حقوقی پیچیده این شرکت‌ها را حل کرد، در تلاش هستیم مسیر را خوب و درست طی کنیم.
معاون اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: در استان سه هزار واحد صنعتی  وجود دارد ، اما اولویت اول ما در استان حل مشکلات این سه شرکت بزرگ است ، هرچند مسائل اقتصادی استان تنها مربوط به این شرکت‌ها نیست و ما موظف هستیم به مشکلات سایر صنایع و مسائل اقتصادی استان رسیدگی کنیم ، اما هم اکنون تمام مشغله ذهنی مسوولان حل مشکلات این شرکت‌ها است، وقت و توان و انرژی زیادی را برای حل مشکلات این واحدها اختصاص داده‌ایم، بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها مربوط به سطح کلان کشور است که امیدواریم با درایت بهترین تصمیم برای این صنایع مهم استان گرفته شود.
فرخی گفت: قرارداد ساخت 350 دستگاه با همکاری هپکو با شرکت راهداری منعقد و دستور پرداخت آن از محل قانون تنظیم ، بخشی از مقررات مالی دولت صادر شده است.
وی در خصوص دلیل اجرایی نشدن مصوبات شورای تامین استان در خصوص آذرآب نیز مبنی بر تعیین اعضای هیات مدیره نیز گفت: اجازه دهید ابتدا مسائل عمده و کلان شرکت برطرف شود.

نظر شما