شناسهٔ خبر: 36453862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار قزوین:

حضور جوانان و نوجوانان در مساجد باید پر رنگ شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: با تقویت برنامه های فرهنگی و هنرمندانه و بهره گیری از افراد خوش ذوق در مساجد می توانیم زمینه حضور جوانان و نوجوانان در این کانون های دینی را پر رنگ و بیشتر کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که با حضور حجت الاسلام ارزانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در استانداری برگزار شد گفت: مسجد یکی از کانون‌های اثرگذار در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و بسیاری ازمشکلاتی که در عرصه های فرهنگی و اجتماعی داریم ناشی از بی توجهی به این کانون های دینی است.

وی افزود: اگر توجه به مساجد کم رنگ شود باید هزینه های بیشتری را در عرصه های مختلف متحمل شویم.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر به مساجد به عنوان کانون دینی و هدایتگر توجه کنیم می توانیم با محوریت مساجد زمینه تقویت وحدت و انسجام جامعه را مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: ارزیابی ها نشان می دهد حضور جوانان در مساجد کم رنگ شده لذا باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و ببینیم چرا گرایش جوانان به مسجد کمتر شده و آیا می‌توان با فعال کردن کانون‌های فرهنگی و ورزشی مساجد، زمینه حضور جوانان و نوجوانان بیشتری را در این مکانهای مقدس فراهم کرد.

استاندار گفت: مساجد در قبل از انقلاب به عنوان کانون تجمع مبارزان و شکل گیری انقلاب بود و در پیروزی مردم نقش حیاتی ایفا کرد و امروز هم می توان با محور مساجد موجب تحول فرهنگی در جامعه شد.

وی اضافه کرد: چرا هنوز نتوانسته ایم نسبت به جذب نخبگان و افراد متخصص در عرصه های مختلف در مساجد همت کنیم و این ضعف در این شرایط با استفاده از خرد جمعی می تواند برطرف شود.

استاندار قزوین اظهارامیدواری کرد با کمک خیرین بتوان نسبت به ساخت و تجهیز مساجد در مناطقی که از این اماکن بی بهره هستند استفاده کرد.
 

نظر شما