شناسهٔ خبر: 36453106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پیام نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی؛

ترویج فرهنگ کتابخوانی مورد توجه جدی متولیان فرهنگی قرار گیرد

اراک- نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی طی پیامی مشترک، هفته کتاب را تبریک گفته و خواستار توجه جدی به ترویج فرهنگ کتابخوانی از سوی متولیان فرهنگی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه شهر اراک و سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی در پیامی روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار را تبریک گفتند که در این پیام آمده است: «سپاس خداوند متعال را که نقطه آغاز رسالت و دعوت اسلامی را بر مبنای خواندن و مطالعه شکل داد چراکه اعجاز اسلام، قرآن و راه رسیدن به آن مطالعه و تدبر می باشد. کتاب، حافظه و زبان گویای تمدن بشریت است، همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب رشد می‌کنند و با کتاب ماندگار می‌شوند.

در این میان آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده است چراکه پیامبر عظیم الشأن اسلام رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند آغاز کرد و در همین فرهنگ مقدس است که خداوند منان به قلم سوگند یاد می‌کند و معجزه آخرین فرستاده‌اش را کتاب قرار داده است.

در طول تاریخ همواره توصیه علما و بزرگان علم و ادب بر اهمیت کتاب و مطالعه بوده است. امروزه نیز اهمیت مطالعه در توسعه فردی و اجتماعی بر همگان آشکار است، از این روز تلاش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه امری است ضروری که باید مورد توجه جدی متولیان امور فرهنگی، خانواده ها و نظام آموزشی قرار گیرد.

اینجانبان روز کتابدار و هفته  کتاب و کتابخوانی را به همه دست اندرکاران و تلاشگران این عرصه خصوصاً کتابداران استان تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق روز افزون همراهان همیشگی و مشتاقان عرصه کتاب و کتاب خوانی را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.»

نظر شما