شناسهٔ خبر: 36452130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یزد | توجه به مسائل فرهنگی در کشور بسیار کم است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور با اشاره به اینکه هفته‌ای نیست به نمایندگان مجلس درخواست تجهیز کتابخانه‌ها داده نشود گفت: توجه به مسائل فرهنگی در کشور بسیار کم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علیرضا مختارپور ظهر امروز در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که با توجه به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، در این شهر برگزار شد، با اهمیت توجه به کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: در هر موضوعی بیان می‌شود که پیشگیری هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به درمان و علاج مشکل دارد.

وی تصریح کرد: در کشور ما در ارتباط با مطالب فرهنگی، کتاب، کتاب‌خوانی و مسائل مختلف مرتبط با این موضوع تاکیدات زیادی می‌شود ولی همه این مطالب متاسفانه در حد حرف باقی می‌ماند.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های کشور خاطرنشان کرد: عمده مطالبی که در این زمینه مطرح می‌شود و مواردی که به صورت مکتوب ارائه می‌شود در کتابخانه‌ها و قفسه‌‌ها باقی می‌ماند و به ایجاد زیرساخت، زمینه و فراهم کردن امکانات برای عملی شدن آن منتهی نمی شود.

مختارپور با تاکید بر اینکه توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه چه در بین مسئولان و چه در بین مردم جایگاه واقعی خود را ندارد تصریح کرد: هفته‌ای نیست که از درخواستی برای تجهیز و توسعه کتابخانه‌ها به نمایندگان مجلس بیان نشود ولی بودجه‌ای در این زمینه در نظر گرفته نمی‌شود.

وی افزود: این مشکل تنها مربوط به کتابخانه و نهاد عمومی کتابخانه‌ها نیست بلکه مشکلی فراگیر در حوزه فرهنگی است و بی توجهی و کم توجهی به صورت کلی در این حوزه وجود دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه مسائل فرهنگی در کشور همیشه کمترین بودجه را ‌به خود اختصاص داده‌اند تصریح کرد: امروز می‌توان گفت که صدها برابر بودجه و هزینه‌ای که در کشور از فرهنگ دریغ می‌شود، در آینده باید هزینه آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکل از جامعه شود.

مختارپور خاطرنشان کرد: اگر به مسئله فرهنگ توجه لازم در جامعه صورت پذیرد، بسیاری از مشکلاتی که امروز در حوزه اقتصادی مشاهده می‌کنیم هم برطرف می‌شود چرا که در حوزه اقتصاد هم با مشکلات فرهنگی روبرو هستیم.

وی در ارتباط با برنامه‌های هفته کتاب در کشورگفت: در این هفته 26 کتابخانه ثابت و دو کتابخانه سیار درنقاط مختلف کشور به بهره‌برداری می‌رسند و تا پایان سال هم پروژه‌های متعدد دیگری در این حوزه افتتاح می‌شوند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه کتابخانه مرکزی شهر یزد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد افزود: لازم است مسئولان نسبت به بودجه‌های فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ش

نظر شما