شناسهٔ خبر: 36451354 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرلشکر باقری:

اختصاص ماهانه ۶۰ لیتر بنزین هزار و ۵۰۰ تومانی/ نرخ بنزین آزاد به ۳ هزار تومان رسید + جدول اربعین نماد اقتدار و وحدت میان ملت ایران و عراق است

سرلشکر باقری با بیان اینکه در اربعین حسینی ارزش‌های انسانی، دوستی و برادری به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: در اربعین مدیریت کارآمد در ایران و عراق به نمایش گذاشته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین نماد وحدت بین مسلمین است؛ مراسم اربعین به عنوان نماد اقتدار، وحدت و جوشش انقلابی و اسلامی ملت ایران، عراق و بسیاری از آزادی‌خواهان شده است.

وی ادامه داد: اربعین حسینی راه و مسیر شکل‌گیری تمدن اسلامی است و با قدرت نرم و معنوی، پیام معناداری را به جهانیان رساند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین حسینی با اشاره به اتحاد بین گرو‌ه‌های شیعه و سنی گفت: این مراسم به خوبی به جهان نشان داد اعتقاد اسلامی، انگیزه تلاش و فداکاری برای مفاهیم و ارزش‌های الهی چه حرکت، موج و چه سیلی می‌تواند ایجاد کند.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در جهان اگر مراسمی در جایی برگزار می‌شود و صرفا هزار نفر و یا چند هزار نفر جمع می‌شوند در رسانه‌های بزرگ جهانی پوشش داده می‌شود اما مراسم اربعین حسینی سانسور می‌شود، گفت: در کشوری تابعین یک دینی در رودخانه‌ای جمع می‌شوند و بدنشان را تطهیر می‌کنند چندین روز شبکه‌های آمریکایی و اروپایی به می‌پردازند اما مراسمی (اربعین حسینی) در جهان آغاز شده و سال به سال توسعه پیدا می‌کند و ۱۶ تا ۲۰ میلیون نفر جمع می‌شوند و در اوج نظم و امنیت کیلومترها با پای پیاده راه می‌پیمایند و عاشقانه عزاداری می‌کنند، اما رسانه‌های خارجی آن را پوشش نمی‌دهند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: این مراسم دارای یک پیام الهی است و هر چه از طرف رسانه‌ها پوشش داده نشود به آزادی‌خواهان جهان حقانیت این حرکت را بیشتر نشان می‌دهد که این مراسم اصیل و ارزشمند است و قدرت اسلام را به جهانیان نشان می‌دهد.

وی گفت: دو ملت ایران و عراق که خواست استکبار اختلاف بین آن‌هاست در اربعین حسینی برادرانه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و ملت عراق از زائران ایرانی استقبال می‌کنند و پس‌انداز یک سالشان را هزینه مهمان‌نوازی از زائران حسینی می‌کنند که این اتفاق کوچکی نیست.

سرلشکر باقری با بیان اینکه در اربعین حسینی ارزش‌های انسانی، دوستی و برادری به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: در اربعین مدیریت کارآمد در ایران و عراق به نمایش گذاشته می‌شود.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: در چند روز نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در کمال امنیت و آرامش در عراق جمع می‌شوند و زائران غیر ایرانی و عراقی هر کدام سفیری هستند که مشاهدات خود را به کشور خود می‌برند و آن‌ها بزرگترین مبلغ اسلام ناب هستند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به گرمای هوا، تلاش تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی در مرز‌ها و در مسیر حرکت در عراق، ایجاد اعتراضات در عراق، وجود تنگنا‌های معیشتی در میان مردم ایران و عراق و با وجود تمامی این مشکلات که باید تعداد زائرین کاهش پیدا می‌کرد اما با هماهنگی میان دولت عراق و ایران و نیرو‌های مسلح، سازماندهی موکب داران، تقسیم کار در ستاد‌ها و قرارگاه‌ها، تلاش‌های شبانه‌روزی به همراه لغو رویداد و بازگشایی مرز خسروی افزایش چشمگیری در حضور زائران داشتیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر در اربعین حضور داشتند و امسال از ایران به سه میلیون زائر رسید که افزایش ۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان نیروی محوری و قوای اساسی این مراسم نقش بی‌بدیلی داشت، گفت: نیروی انتظامی در مسأله امور گذرنامه و قانونی سفر خارجی اتباع ایرانی، رفت و آمد در جاده‌ها و مرز و همچنین تکریم زائران نقش اساسی و استثنایی انجام داد.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: فرماندهان ناجا باید همچون گذشته ضعف‌ها را استخراج کنند و با سرعت آن‌ها را برطرف کنند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما