شناسهٔ خبر: 36439353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هدف گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلاری + عکس

استاندار گیلان گفت : امسال برای صادرات ۵۰ میلیون دلار محصولات شیلاتی، مرکبات، کیوی و فولاد هدف گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

هدف گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلاریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ ارسلان زارع امروز در دیدار با معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور گفت : حضور وزراء و معاونان و دیگر کارگزاران کشور در استان به سبب شناخت مشکلات، موفقیت‌ها و دستاوردها است و زمینه‌ ساز فعالیت‌ بیشتر جامعه هدف را در پی دارد.
وی با بیان اینکه بخش‌های‌ اقتصادی دولت و کشور مهمتر از سایر بخش ها هستند افزود: بهترین راهکار برای مقابله با دشمنان نظام جمهوری اسلامی تکیه بر اقتصاد داخلی، رونق تولید ، افزایش سهم اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و در نتیجه رضایت عمومی مردم و امیدواری بیشتر آنان به دولت و نظام است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه بخش تعاون می‌تواند سهم بسیار خوب و موثری در اقتصاد داشته باشد گفت : گیلان 17 اتحادیه با 264 هزار نفر عضو وجود دارد که 34 هزار نفربه صورت مستقیم در آنها به کار مشغولند.
ارسلان زارع با اشاره به اینکه 70 درصد حمل و نقل ، 40 درصد تولید گوشت سفید و 100 درصد تولید آبزیان در گیلان را تعاونی‌های انجام می‌ دهند خاطر نشان کرد : استان گیلان سهم حدود 40 درصدی از گوشت سفید استان‌های تهران و البرز را هم تأمین می ‌کند.
وی به تشکیل شرکت تعاونی‌های توسعه عمران در استان اشاره و گفت : در 7 شهرستان این تعاونی تشکیل شد و در 6 شهرستان دیگر هم در شرف راه‌اندازی است.
ارسلان زارع با اشاره به وضعیت نامناسب و مشکلات تعاونی ‌های مرزنشین استان نظیر بدهی‌های معوق مالیاتی افزود : کمک به این تعاونی ها برای پرداخت اصل مالیات و بخشش سود جرائم می‌تواند فرصت خوبی برای مراودات تجاری با کشورهای دیگر فراهم کند.
وی تصریح کرد : باتوجه به حذف یارانه واردات برنج و چای و افزودن این اقلام برای واردات تعاونی‌های مرزنشین فرصت خوبی برای سود دهی این تعاونی ها است.
استاندار گیلان با بیان اینکه اصلی ترین مشکل تعاونی ها کمبود نقدینگی و نرخ بالای بهره‌ بانکی است افزود : باید تعیین سهم خاص برای تعاونی ها علاوه بر سهم استان از محل اشتغال پایدار روستایی که دبیرخانه آن در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است انجام شود.
ارسلان زارع یکی از مؤلفه‌های مهم رونق تولید را زمینه‌ سازی برای صادرات کالای داخلی عنوان کرد و گفت : باتوجه به هدف ‌گذاری 50 میلیون دلاری استان برای صادرات محصولات شیلاتی، مرکبات، کیوی و فولاد تقویت تشکل‌ ها در قالب تشکیل تعاونی های صادر کننده و مشوق‌های صادراتی ضروری است.
وی تصریح کرد : باید آموزش تعاونی ها برای به روز رسانی اطلاعات انجام شود به گونه ‌ای که شرکت‌های تعاونی‌ها را نوآور و خلاق ‌تر کنیم.
استاندار گیلان اعلام کرد : بانک توسعه تعاون استان در بین همه بانک‌های دولتی و خصوصی رتبه اول کشور را در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را دارد.
ارسلان زارع با بیان اینکه توفیقات حاصل شده بخش تعاون کمرنگ است گفت : در استان گیلان مردم به لحاظ پیشینه فرهنگ اجتماعی انتظار تکریم بیشتر، ارتباطات گسترده و حضور میدانی مدیران دارند که می‌تواند کمک کننده باشد.
وی افزود : انتظار دارم در پایان سال و در گام بعد تا پایان دولت، شاخص های رشد و توسعه همه فعالیت شرکت های تعاونی های استان به نسبت کشور ارتقا یابد.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به اینکه گیلان در مجموع در بخش تعاون وضع خوبی دارد گفت : در دوره جدید وزارت تعاون سه رویکرد جدی را در اولویت کار قرار داده‌ایم.
محمد جعفر کبیری به افزایش سرمایه بانک‌ها اشاره و خاطر نشان کرد : برای توانمند سازی بخش تعاون که امسال 11 برابر افزایش یافته، از لحاظ بودجه‌ای کار مثبتی انجام شده است.
وی به توسعه شفافیت و نوآوری برای افزایش اعتماد عمومی به بخش تعاون در سطح کشور چه در بین مردم و چه در بخش حاکمیتی اشاره و اضافه کرد : نوآوری نه فقط در گیلان بلکه در کل کشور باید زمینه اشتغال جوانان خلاق و کارآمد و همچنین فعالیت استارت‌آپ‌ها را فراهم کند.
وی به سفر‌های خود در استان‌ ها و حضور در جلسه‌ای با تعاونی‌های دچار مشکل و موفق اشاره و خاطر نشان کرد : در این جلسات برای حل مشکلات تعاونی‌های تصمیماتی گرفته می ‌شود و برای تعاونی‌های موفق هم که نیاز به همکاری برای کارهای توسعه دارند دستورات لازم داده می‌شود و در نهایت مجموع این موضوعات با استانداران مطرح و همکاری استانداران برای رفع مشکلات تعاونی‌ها را درخواست می شود.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور هم با بیان اینکه بانک توسعه تعاون جوان ترین بانک دولتی است گفت : پارسال در گیلان 265 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و برنامه‌ ریزی شده که تا پایان امسال400 میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت شود.
حجت اله مهدیان به رتبه اول گیلان در کشور در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اشاره و خاطر نشان کرد : گیلان از 100 درصد سهم استان و 28 درصد سهمیه کشور در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی استفاده کرده است.
وی با اشاره به اینکه از مجموع منابع دریافتی 85 درصد می‌بایست پرداخت داشته باشیم گفت: این نسبت در گیلان 127 درصد یعنی 42 درصد بیشتر است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور در پایان اعلام کرد : آمادگی داریم به هر میزان که دستگاه‌های اجرایی اقدام به جذب منابع کنند همکاری نکرده و در گیلان به همان میزان هزینه و پرداخت شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4169245"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2571379/4169245?width=400&height=300"></script></div>
هدف گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلاری + عکس هدف گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلاری + عکس هدف گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلاری + عکس هدف گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلاری + عکس هدف گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلاری + عکس هدف گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلاری + عکس هدف گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلاری + عکس هدف گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلاری + عکس هدف گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلاری + عکس هدف گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلاری + عکس هدف گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلاری + عکس هدف گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلاری + عکس

نظر شما