شناسهٔ خبر: 36438692 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هادی طحان نظیف:

در مواجهه با دخالت‌ها در انتخابات کوتاه نمی‌آییم

عضو حقوقدان شورای نگهبان: این شورا در مواجهه با دخالت‌های غیرقانونی در انتخابات به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای هادی طحان نظیف با اشاره به سخنان آیت‌الله جنتی در همایش سراسری هیئت‌های نظارتی هشدار داد: اگر تغییرات استانداران و فرمانداران جهت‌دار و با اهداف انتخاباتی باشد و منجر به دخالت در رأی مردم و خدشه در انتخابات شود، شورای نگهبان به‌عنوان حافظ رای مردم، بدون مماشات موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی به استانداران و فرمانداران توصیه کرد: در فرصت کوتاه باقی مانده تا آغاز نام نویسی، حتما قانون انتخابات را خوب بخوانند؛ زیرا این قانون تاکید کرده است که مجریان باید با رعایت بی طرفی کامل انتخابات را برگزار کنند و سوء استفاده از امکانات بیت المال، تبلیغ یا توصیه به انتخاب کاندیدای معین از جمله مواردی است که طبق قانون، جرم و خلاف حق الناس است و شورای نگهبان در برخورد با دخالت‌های مجریان در انتخابات به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید.

آقای طحان نظیف با تاکید بر این که شورای نگهبان رفتار و عملکرد مجریان انتخابات را به دقت رصد می‌کند، افزود: ناظران مردمی این شورا و اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات با چشمان باز عملکرد مجریان را می‌نگرند.

این عضو شورای نگهبان تاکید کرد: اگر عده اندکی از مجریان، قصد دخالت در رأی مردم را داشته باشند، ناظران مردمی و اعضای هیئت‌های نظارت، موضوع را بدون هیچ مماشاتی از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهند کرد، زیرا متاسفانه در گذشته شاهد برخی تخلفات انتخاباتی از جانب مجریان انتخابات بودند که در آن موارد نیز با ارجاع موضوع از جانب این شورا به محاکم قضایی، تخلفات اثبات و با متخلفان برخورد قانونی شد.

وی ابراز اطمینان کرد: با همکاری وزارت کشور، دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه در این دور، شاهد انتخابات پرشور و سالم خواهیم بود و امیدواریم مسئولان امر انتخابات نیز تمرکزشان را بر اجرای مر قانون قرار دهند.

نظر شما