شناسهٔ خبر: 36423517 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توافق دو حزب اسپانیایی بر سر تشکیل دولت ائتلافی

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویـزیونی فـرانس بیست و چهـار، حـزب سوسیـالیست اسپانیا روز سه‌شنبـه با حـزب چپ «پودمـوس»، به منظور ایجاد زیربنـای یک ائتلاف، تـوافق کرد.
تـوافق مـذکور، دو روز پس از انتخابات پارلمـانی در اسپانیـا، که سبب شکل گیری پارلمـانی متـفرق و بدون اکثـریت مطلق شد، به دست آمده است و «پـدرو سانچـز» توانست پس از مذاکـره با «پابلـو ایگلسیاس»، رهـبر حـزب «پودمـوس»، با وی بر سر ائتلاف و تشکیل دولت توافق نماید؛ که گامـی اسـاسی در راستای تشکیل دولت به شمار می‌آید.
به این ترتیب، با ائتلاف بین سـوسیالیست‌ها و چپ گـرایان «پودمـوس»، «پدرو سانچـز» می‌تواند کابینه جـدید اسپانیـا را تشکیل دهد. حـزب «سوسیالیست ها» یکصد و بیست کـرسی و حـزب «پودمـوس» (ما می‌توانیم) سی و پنج کـرسی پارلمـان را به دست آورده اند؛ ولی با این وجـود، اتحـاد بین دو حـزب برای کسب اکثـریت در پارلمان، که دارای سیصد و پنجاه کـرسی است، کافی نخواهد بود.
«پدرو سانچز» رهبـر سوسیالیست‌ها که اکنون نخست وزیـر موقت اسپانـیا است، پس از امـضای تـوافق نامـه با «پابلـو ایگلسیاس»، رهبر «پودمـوس»، گفت: «این یک تـوافق چهـار سـاله است و دو حزب برای یک دوره کامـل چهارسـاله، دولت تشکیل می‌دهند.»
وی افزود: «اسپانیـا به یک دولت جدید پایـدار و یک دولت فـوری نیاز دارد و هیچ دلیلی برای ادامـه بن بست وجود ندارد. تعهد حـزب سوسیالیست، تشکیل یک دولت پیشـرو در اسپانیـا است و قبل از هر چیز، برای پیشرفت اسپانیـا و هر یک از مردم این کشور، کار خواهد کرد.» 

نظر شما