شناسهٔ خبر: 36422045 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

تعلل دولت در تحویل اتوبوس به پایتخت طی 6 سال گذشته

شهردارتهران: اگر باد بوزد وضعیت آلودگی هوا خوب می‌شود!

شهردارتهران حل مشکل آلودگی هوای پایتخت را منوط به وزش باد در تهران اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیروز حناچی در مراسم تقدیر از تاکسیران امانتداری که 70 هزار یورو جا مانده در تاکسی خود را به توریست لهستانی برگرداند، درباره موضوع آلودگی  هوا گفت: آلودگی هوای پایتخت در آستانه هشدار قراردارد که البته در شهرهای اطراف هم وضعیت حادتر است و پدیده وارونگی هوا را شاهد هستیم که اگر باد بوزد اوضاع خوب می‌شود .
حناچی همچنین در باره نیم‌بها نشدن بلیط اتوبوس در برخی از خطوط اظهارداشت: در برخی از خطوط که کمتر دارای اتوبوس بودند و البته بخش خصوصی متولی آن است و شب قبل آن به پارکینگ نیامده بودند دستگاه‌ها  به روز نشده بود. البته این مشکل بلافاصله پس از اعلام از سوی شهروندان مرتفع شد و تردد در این مسیرها نیز نیم بها محسوب شد.
وی در مورد طرح‌های موقتی آلودگی هوا خاطر نشان کرد: در این بخش فقط شهرداری تصمیم‌گیرنده نیست و شورایی در استانداری فعال است  که همه نقطه‌نظرات در آنجا مطرح می‌شود و تصمیمات در این شورا بر اساس خرد جمعی گرفته می‌شود که البته ما تا مرز تعطیلی هنوز فرصت داریم و امیدواریم به این مرحله نرسیم و شهروندان باید بدانند که چنانچه شاخص‌ها از حد مجاز گذشت تردد یک خودرو تک سرنشین هم سم است.
نوسازی حمل و نقل عمومی همچنان در حال پیگیری!
شهردارتهران ادامه داد: موضوع نوسازی حمل و نقل عمومی نیز در دستور کار قرار دارد و اقدامات اولیه برای ورود 650 واگن جدید تامین اعتبار شده است و تامین اتوبوس نیز در کمیسیون زیربنایی دولت در حال پیگیری است.
وی در خصوص نمایشگاه‌های پرمخاطب نیز تاکید کرد: این روزها که نمایشگاه پرمخاطب نداریم اما در شورای ترافیک درباره این موضوع بحث شده است و قرار است لیست نمایشگاه‌ها تا پایان اسفندماه ارائه شود تا چنانچه نمایشگاه پرمخاطبی بود تمهیدات لازم برای انتقال آن به شهر آفتاب انجام شود. حناچی درباره نظرات پلیس درخصوص طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا گفت: اینکه گفته می‌شود نظرات پلیس گرفته نمی‌شود صحت ندارد و اتفاقا در شورای ترافیک موضوعات مختلف مطرح می‌شود و پلیس حضور دارد و باید به جای تصمیمات سلیقه‌ای به سمت اجرای قانون برویم.
حتی یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت
 تحویل نشده است
گفتنی است، رئیس شورای شهر تهران  نیز درباره دلایل عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در صفحه شخصی خود نوشت: «یك واقعيت تلخ؛ دولت روزانه٨٠ میلیارد تومان یارانه بنزین تهران را می‌پردازد اما تاکنون یک ریال یارانه بلیط مترو پرداخت نشده و طي٦ سال قبل حتی یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت به تهران تحویل نشده. امیدوارم باتوجه به دستور رئیس‌جمهور و معاون اول، اتفاق خوبی برای وضعیت بحرانی اتوبوسرانی تهران رخ دهد.»
مسئولان باید با راهکارهای علمی
 به مبارزه با آلودگی هوا بروند
نماینده مردم محلات در مجلس با تأکید بر اینکه میزان آلودگی هوا در کلان‌شهرها به شدت بالا است، گفت: مسئولان نباید منتظر وزش باد برای بهبود وضعیت هوا باشند؛ بلکه باید با راهکارهای علمی به مقابله با آلودگی هوا بپردازند.
به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی در جریان جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری بیان کرد: نفس تهران و کلان‌شهرها به شماره افتاده است. آلودگی هوا در کلان‌شهرهای کشور بیداد می‌کند.
وی تأکید کرد: امسال روزهای آلوده بیشتر از سال‌های پیش بوده و آقایان و مسئولان منتظر نباشند تا با وزش باد هوا پاکیزه شود.
نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: مسئولان نباید در این زمینه کوتاهی کنند. باید با اولویت قرار دادن این موضوع راهکارهای مقابله با آلودگی هوا با جدیت
دنبال شود.

برچسب‌ها:

نظر شما