شناسهٔ خبر: 36420187 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز روزهای فرهنگی ایران در گرجستان

خبرگزاری صداوسیما

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، "روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر کوتایسی" گرجستان امروز با برگزاری مراسمی در دانشگاه "آکاکی تسرتلی "این شهر آغاز شد.
رئیس دانشگاه کوتایسی در مراسم افتتاح روزهای فرهنگی ایران با اشاره به نقش کرسی ایرانشناسی این دانشگاه در مبادلات علمی و آموزشی و فرهنگی دو کشور و ترجمه آثار ادبیات کلاسیک و معاصر دو کشور بوسیله ایرانشناسان این دانشگاه به دو زبان فارسی و گرجی گفت : دانشگاه کوتایسی با دانشگاه های گیلان و تبریز تفاهم نامه همکاری دارد و بزودی با دانشگاه تربیت مدرس تهران هم تفاهم نامه همکاری امضا خواهد کرد.
"حمید مصطفوی"رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس هم در این مراسم با اشاره به پیوند عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور آن را زمینه ساز گسترش مناسبات همه جانبه دو کشور دانست و برشناخت اصولی ظرفیت هاو توانمندی های اقتصادی ، علمی و فرهنگی برای تقویت روابط تاکید کرد
وی همکاری میان دانشگاه هاو مراکز علمی را از عناصر کلیدی توسعه مناسبات پایدار دانست و افزود : دانشگاه های دو کشور می توانند با اجرای برنامه های مشترک فرهنگی و علمی نقش موثری در تقویت مناسبات دو جانبه ایفا کنند.
مصطفوی برگزاری روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درشهر "کوتایسی "گرجستان رادر معرفی فرهنگ و هنر کشورمان به مردم فرهنگ دوست این شهر مهم دانست و بر تداوم این چنین برنامه هایی تاکید کرد .
در مدت سه روز برگزاری روزهای فرهنگی کشورمان در کوتایسی گرجستان انواع برنامه های فرهنگی و هنری همچون برپایی نمایشگاه نقاشی خانم "هلن یوسیلیانی " هنرمند ایرانی و اجرای برنامه زنده موسیقی سنتی در نظر گرفته شده است.
نمایش سه فیلم ایرانی "فصل نرگس"به کارگردانی نگار آذربایجانی ،"آپاندیس"به کارگردانی حسین نمازی و "آذر ،شهدخت،پرویزودیگران "به کار گردانی بهروز افخمی(دوبله شده به زبان گرجی )از دیگر برنامه های روزهای فرهنگی ایران در کوتایسی گرجستان است.

نظر شما