شناسهٔ خبر: 36420160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مانور امداد و نجات در آوج برگزار شد

قزوین- مانور دورمیزی و عملیاتی کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیر عامل در شهرستان آوج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مانور دورمیزی، عملیاتی کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیرعامل عصر سه شنبه در شهرستان آوج برگزار شد.

در این مانور که با نظارت فرماندار محترم شهرستان آوج و نماینده پدافند غیر عامل استانداری برگزار شد، هر یک از دستگاههای عضو کارگروه در خصوص هماهنگی درون سازمانی و برون سازمانی خود محک خورده و عملکرد آنها مورد سنجش قرار گرفت.  

این مانور با دو سناریوی دورمیزی و عملیاتی برگزار شد و در مانور دورمیزی، حادثه انفجار قطار نیشابور از طریق نمایش کلیپ تهیه شده بازخوانی شد و همه اعضای شرح وظایف خود را به صورت گروهی تمرین کرده و در جلسه ارائه کردند.

حکمت الله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در این مانور اظهارداشت: مانور عملیاتی بر اساس سناریوی حادثه فرضی واژگونی تانکر حامل سوخت متانول در گردنه سلطان بلاغ محور آوج، همدان اجرا شد و همه دستگاههای دخیل در صحنه حادثه حضور یافته و اقدامات مقابله ای خود را صورت دادند.  

وی افزود: تمرین تئوری و عملی دستگاههای عضو کارگروه پدافند غیرعامل به منظور دستیابی به ادبیات مشترک درون سازمانی و برون سازمانی از اهداف استراتژیک برگزاری این مانور بود.

هاشمی یادآورشد: حفظ آمادگی و مقابله با حوادث انسان ساخت، هماهنگی بین بخشی دستگاههای اجرایی و تبیین مدیریت واحد از اهداف کلی برگزاری این مانور بود.

وی بیان کرد: استفاده از نرم افزارهای موجود، طرح عملیاتی به روز شده، آمادگی تیم های عملیاتی و میزان هماهنگی های درون سازمانی و برون سازمانی از استانداردهای سنجش عملکرد و میزان موفقیت مسئولین و نیروهای عملیاتی در این مانور بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: نقاط ضعف و قوت دستگاههای عضو کارگروه پدافند غیرعامل در شهرستان آوج با توجه به تحلیل و بررسی کلیه عوامل اجرایی مانور و شناسایی فرصت ها و تحدیدها برای پاسخگویی بهتر به حوادث مشابه، در این مانور مشخص شد.
 

نظر شما