شناسهٔ خبر: 36419711 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

کارگاه ملی توان افزایی کارشناسان برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادارات کل ورزش و جوانان استان ها به میزبانی البرز

تندگویان: مطالبات جوانان بالا رفته و ما نیز باید پاسخگوی آن باشیم / مدیریت جدید در کمتر از یک سال موجب تحولات اثربخش در دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی شده است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که " مطالبات جوانان بالا رفته و ما نیز باید پاسخگوی آن باشیم " گفت: مدیریت جدید در کمتر از یک سال موجب تحولات اثربخش در دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز؛ محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان باحضور در کارگاه ملی توان افزایی کارشناسان برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادارات کل ورزش و جوانان استان ها به میزبانی البرز که در مجتمع فرهنگ و هنر آدران برگزار شد، اظهار کرد: دو سال پیش یکی از نگرانی های ما کاهش ثبت تشکل بود اما در سال جاری تا کنون هفت هزار درخواست ثبت سمن داشتیم که اگر حتی یک سوم آن به خروجی برسد اتفاق بزرگی می افتد.
وی افزود: در این دوسال اخیر تحولات خوبی در حوزه جوانان اتفاق افتاده است و ما نیز در ابتدا سعی کردیم قشری که با آنها کار می کنیم توانمند شوند و خودشان را باور کنند و مطالبه گر باشند.
تندگویان با تأکید بر این که "رابطه ما با تشکلها مستقیم است و سعی کردیم با جامعه هدفمان ارتباط مستقیم باشد" گفت: این موضوع نشان می دهد که در حوزه جوانان و تشکلها رغبت و روزنه امیدی ایجاد شده است.
وی با بیان این که " نوآوری و برنامه ریزی عملیاتی در مدیریت خانم کریمی مشهود بوده " عنوان کرد: مدیریت جدید در کمتر از یک سال موجب تحولات اثربخش در دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی شده است.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: بودجه حوزه جوانان دو سال پیش 16 میلیارد تومان بود اما سال گذشته این رقم به 170 میلیارد تومان رسید که بیش از ده برابر افزایش داشته است.
وی با اشاره به این که "در جشنواره شهید رجایی امسال هم معاونت امور جوانان به عنوان معاونت برتر وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد" بیان کرد: مدل نگرش به کار، تاثیر مستقیم بر عملکرد دارد. برداشت من این است که اگر قوی عمل کنیم خود دستگاه های دیگر دنبال ما می آیند و امروز این اتفاق افتاده و درخواست های زیادی از دستگاههای مختلف داریم با این وجود از جایگاه واقعی حوزه جوانان و اعتبارات مورد نیاز آن بسیار دور هستیم.
مهندس تندگویان با اشاره به موفقیت های جوانان در عرصه ورزش کشور نیز گفت: هفته ای نیست یک مدال و یک پیروزی خوب در ورزش نداشته باشیم و امیدواریم برای المپیک هم موفقیتهای زیادی داشته باشیم ولی با همه این موفقیت های ورزش، معاونت جوانان توانست رتبه اول را در کشور کسب کند که این نشان از تحول در این حوزه دارد.
وی تأکید کرد: مطالبات جوانان بالا رفته و باید ما هم به آن توانایی برسیم که پاسخگوی آنها باشیم.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: وزیر ورزش و جوانان به هر میزانی که به حوزه ورزش توجه دارد به همان اندازه پیگیر و مطالبه گر حوزه جوانان، هم از معاونت و هم از مدیران کل استانها است.
وی افزود: آسیب های اجتماعی امروز به خانواده های خود ما وارد شده، بنابراین نباید منتظر اقدام دستگاه خاصی باشیم و باید خودمان وارد عمل شویم.
مهندس تندگویان با بیان این که "حوزه جوانان ظرفیت بسیار بالایی دارد و پرچمی دارد که کسی نمیتواند پاسخگوی آن نباشد" گفت: با پرچم جوانان می توان مطالبات جوانان را از دستگاه های مختلف پیگیری و به نتیجه رساند.
وی اضافه کرد: هیچ سخنرانی از مقام معظم رهبری در دو سه سال اخیر نمیتوان پیدا کرد که صحبتی از جوانان نکرده باشند اما ما از این ظرفیت بزرگ استفاده مناسبی نکرده ایم.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: نواقص، کمبودها و بی توجهی ها به حوزه جوانان در استانها باید مکتوب به اطلاع معاونت امور جوانان برسد تا بتوانیم آن را پیگیری کنیم.
وی ادامه داد: در استانها ظرفیتهای خوبی برای هم افزا کردن اعتبارات در حوزه های مختلف جوانان وجود دارد که باید از آنها به درستی استفاده کرد.
مهندس تندگویان بیان کرد: وقتی ما قانونی داریم که همه دستگاهها باید سالنها و تالارهای خود را به صورت رایگان در اختیار مراسم ازدواج جوانان قرار دهند، باید آن را پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم و قانون را به نفع جوانان اجرا کنیم.
وی با بیان این که " امیدوارم چشم اندازهای اینده پر از امید باشد " مطرح کرد: بعد از تصویب قانون شرح وظایف، اهداف و اختیارات وزارت ورزش و جوانانمنعاونت امور جوانان به صورت تخصصی تر دنبال می شود و ان شاءالله وضع رفاهی و دریافتهای پرسنل بهبود پیدا خواهد کرد.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مجمع ملی سمنهای جوانان یک ظرفیت قانونی و رسمی برای پیگیری مطالبات جوانان است و اعضای این مجمع از وزیر حکم می گیرند و به راحتی می توانند با نهادهای دیگر ارتباط بگیرند و از ظرفیت همه بخشها به نفع جوانان استفاده کنند.
وی با بیان این که " در کسب کرسی های بین المللی نیز چند جایگاه مهم کسب کردیم و با جدیت این راه را پیش می بریم " تصریح کرد: نقشه راهی در حوزه بین الملل جوانان وجود نداشت اما امروز جوانان ما به کشورهای دیگر می روند و با آنها تبادلات مختلفی داریم.

نظر شما