شناسهٔ خبر: 36419017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سیزدهمین جشنواره بین‎المللی اقوام در گلستان آغاز به کار کرد

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز به کار سیزدهمین جشنواره بین‎المللی اقوام در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین لحظاتی پیش با حضور مسؤولان، مهمانان خارجی و هنرمندان داخلی در محل نمایشگاه بین‎المللی گرگان برگزار شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این مراسم اظهار کرد:  امیدواریم ثمره حضور مهمانان داخلی و سفرای خارجی حضور و ورود مدیران دفاتر گردشگری و مسافرتی در استان گلستان باشد و حضور سفرای مختلف افزایش گردشگران به نگارستان را رقم بزند.

احمد تجری گفت: استان گلستان با ایجاد بوم‎گردی‎ها و زیرساخت‎های گردشگری می‎تواند میزبان خوبی برای گردشگران باشد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: 15 سفیر از کشورهای آسیایی و اروپایی در سیزدهمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام در گلستان حضور یافتند.
احمد تجری بیان کرد: بخش عمده این نمایشگاه مربوط به صنایع دستی است که از تمامی استان‎های کشور در این جشنواره حضور دارند، همچنین یکی از برنامه‌های مهم ما برگزاری جشنواره موسیقی اقوام است.
وی یادآور شد: جشنواره فرهنگ اقوام از امروز تا 24 آبان ماه جاری در گرگان برگزار می‎شود و از 26 تا 29 آبان ماه جاری در گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

سیزدهمین جشنواره بین‎المللی اقوام در گلستان ابراز کرد: خوشبختانه جشنواره اقوام برای مردم استان گلستان و سایر استان‎ها شناخته شده است و پیش‎بینی می‎کنیم استقبال مردم گسترده باشد.
تجری یکی از راه‎های معرفی ظرفیت‎های گردشگری استان گلستان را برگزاری جشنواره‎های مشابه خواند و یادآور شد: جشنواره اقوام با توجه به گستردگی که دارد موفق شده ظرفیت‎های فرهنگی،گردشگری، هنری و اقوام استان گلستان برای مرم سراسر کشور شناخته شود.
انتهای پیام/83018/

نظر شما