شناسهٔ خبر: 36400868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح بانکداری اسلامی نهایی شد/لایحه مالیات بر ارزش افزوده به صحن مجلس می‌رود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون طرح بانکداری اسلامی نهایی شده و اگر پیشنهاد جدیدی باشد، برای هفته آینده ارائه می‌شود تا به عنوان مصوبه نهایی به صحن آیند.

صاحب‌خبر -

سیدتقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به موضوعات مطروحه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از آنها لایحه مالیات بر ارزش افزوده است که رو به پایان بوده و پیشنهاداتی از سوی اعضای کمیسیون مطرح است تا در اسرع وقت به صحن مجلس وارد شود.

وی تصریح کرد: در گذشته در صحن مجلس شورای اسلامی این لایحه مطرح شده بود اما به سبب پیشنهادات متعدد و متکثری که داده شد به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد تا کمیسیون این پیشنهادات جدید را مطرح کرده و بعد به صحن مجلس رود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: سه شنبه هفته گذشته نیز لایحه هشت منطقه آزاد تجاری و اصلاح محدوده سه منطقه آزاد و مناطق ویژه مطرح شد در حالی که در سال گذشته در مجلس تصویب و شورای نگهبان به آن ایراداتی وارد کرده بود اما هفته گذشته با حضور نمایندگان شورای نگهبان، در مجلس مطرح و مقرر شد اصلاحات مدنظر انجام شده و به عنوان مصوبه کمیسیون به صحن مجلس آید.

وی در ادامه با اشاره به طرح بانکداری اسلامی بیان کرد: این موضوع در طول سه تا چهار سال گذشته مطرح بوده و اصلاحات آن نیز پیش از دوره دهم مجلس شورای اسلامی مطرح شد اما چون دولت در دوره دهم لایحه نداد، خود مجلس به عنوان طرح جامع بانکداری اسلامی، این مسئله را مطرح کرد.

کبیری گفت: هم اکنون طرح بانکداری اسلامی نهایی شده و اگر پیشنهاد جدیدی باشد، برای هفته آینده ارائه می‌شود تا به عنوان مصوبه نهایی به صحن آیند و با توجه به اینکه زمان برای مجلس دهم رو به پایان است باید کار به گونه‌ای پیش رود که جزو طرح‌های اولویت‌دار آمده و در صحن مطرح شود.

انتهای پیام/61024/ن/خ

نظر شما