شناسهٔ خبر: 36398527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه خواف: علما برای تبیین مصادیق وحدت در جامعه بکوشند

گناباد- ایرنا- امام جمعه خواف گفت: علمای شیعه و سنی نقش بسیار مهمی در ترویج و تبیین مصادیق وحدت در جامعه دارند و باید از همه ظرفیت‌های خود در این زمینه بهره بگیرند.

صاحب‌خبر -

حجتالاسلام سید ذبیح الله شمسیان عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در خواف افزود: اتحاد و همدلی خوبی بین مسلمان شیعه و سنی این شهرستان وجود دارد و مسایل وحدت آفرین بین مردم و مسوولان رعایت می‌شود لذا برای تحکیم مبانی وحدت آفرین باید تلاش کرد.

وی با اشاره به ترفندهای دشمنان برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی اظهار داشت: دشمنان با اساس دین اسلام دشمنی دارند و صلاح شیعه و سنی را نمی‌خواهند لذا افزایش بصیرت در برابر توطئه‌های آنان ضروری است.
فرماندار خواف هم گفت: به برکت وحدت و همدلی بین شیعه و سنی امنیت مطلوبی در این شهرستان حکمفرماست و با تاسی به تعالیم ارزشی و اسلامی و بستری که از میراث‌های ماندگار نیاکان به یادگار مانده همواره بر مصادیق اتحاد و هملی در خواف افزوده می‌شود.

حسین سنجرانی افزود: شهرستان خواف از نظر مصادیق وحدت و همدلی بین شیعه و سنی  زبانزد است و با تعامل بیشتر علما و مردم منطقه این اتحاد مستحکم تر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت احناف خواف نیز گفت: وحدت بین شیعه و سنی از اهمیت بسیار برخوردار است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب از اولویت‌های  جهان اسلام است.

مولوی حبیب الرحمن مطهری افزود: وحدت و همدلی ضرورت حفظ منافع سیاسی و اقتصادی و اجتماعی جامعه و مصداق مهم وحدت آن احترام به یکدیگر با حفظ مسائل مذهبی و اعتقادی است.

وی اظهار داشت: امت اسلامی مانند یک پیکر واحد هستند و اگر بخشی از آن دچار مشکل شود سایر بخش‌ها دچار تنگنا می‌شوند و رفع مشکلات در گرو همکاری و همدلی است.

وی گفت: احترام به مقدسات و اجتناب از سخنان نادرست و نسنجیده موجب همدلی و تحکیم وحدت در جامعه می‌شود.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری مشهد واقع است.

نظر شما