شناسهٔ خبر: 36394709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه

بازسازی کامل خسارات زلزله تا پایان سال طول خواهد کشید

خبرگزاری صداوسیما

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه میگوید، خداحافظی کامل با آثار زلزله دستکم تا پایان امسال طول خواهد کشید

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه فرهاد فقیهی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه همزمان با دومین سالروز وقوع زلزله کرمانشاه گفت: این زلزله مهیب در ۱۱ شهر و ۱۶۲۳ روستای استان خسارت به جای گذاشت.
فرهاد فقیهی افزود: مجموع واحد‌های احداثی یا خانه‌هایی که باید از نو ساخته می‌شدند حدود ۴۰ هزار واحد بود و بیش از ۶۷ هزار و پانصد واحد نیز نیاز به تعمیرات کلی یا جزیی داشتند.
وی با اساره به اینکه از نظر وسعت و پراکندگی خسارات زلزله کرمانشاه در تاریخ زمین لرزه‌های کشور بی سابقه محسوب می‌شده است تصریح کرد:  از نظر قدرت و بزرگی هم این زلزله ۳/۷ ریشتری بزرگترین زلزله ثبت شده در نیمه غربی ایران به حساب می‌آید.
وی همچنین در خصوص فرایند بازسازی هم گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرده تاکنون کار بازسازی همه واحد‌های تعمیری به پایان رسیده است.
به گفته معاون بنیاد مسکن کرمانشاه کار بازسازی در روستا‌های مناطق زلزله زده غیر از برخی واحد‌هایی که دارای مشکلات خاص بوده و مالکان آن‌ها دیر اقدام کرده اند به پایان رسیده است.
فقیهی درباره بازسازی واحد‌های شهری هم می‌گوید، علی رغم مواجه شدن مردم با موج شدید تورمی و همچنین افزایش تراکم از ۲/۱ طبقه به ۸/۳ طبقه در سرپل ذهاب، روند بازسازی نسبتاً مطلوب است و حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مجریان بازسازی پیش بینی می‌کنند پرونده بازسازی در شهر سرپل ذهاب هم تا پایان امسال بسته شود.

نظر شما