شناسهٔ خبر: 36389484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قهرمانی دختران مازندران در جام سفیر کره‌جنوبی + تصاویر

بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان دختر «جام سفیر کره‌جنوبی» با قهرمانی دختران مازندرانی در بابلسر به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس مازندران - سرویس ورزشی| بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان دختر «جام سفیر کره‌جنوبی» از روز گذشته با حضور ۲۸۳ تکواندوکار از سراسر کشور به میزبانی هیات تکواندو استان مازندران و در سالن «سرداران شهید نوبخت» بابلسر آغاز و امروز با قهرمانی تکواندوکاران میزبان به پایان رسید تا هردو کاپ قهرمانی در مازندران ماندگار شود.

امروز در دومین روز این رویداد رقابت‌های اوزان مبارزات اوزان فرد (۴۴-، ۴۹-، ۵۵-،۶۳- و ۶۸+ ) برگزار شد که تیم «ب» مازندران به ۲ مدال برنز توسط مریم زارع در وزن ۴۴- کیلوگرم و سیده مریم حسینی در وزن ۵۵- کیلوگرم رسید.

تکواندوکاران مازندران در تیم “الف” ۲ مدال طلا سعیده نصیری (۴۹- کیلوگرم) و تینا مدانلو (۶۳- کیلوگرم) را در روز دوم بدست آورد تا با ۳ مدال طلا هانیه حسن نژاد(۴۲- کیلوگرم)، مریم رضانژاد(۵۹- کیلوگرم)، نازنین تنکابنی (۶۸- کیلوگرم) و تک برنز همتا برجسته (۴۶- کیلوگرم) کاپ قهرمانی تیمی را از آن خود کنند و محبوبه محمد نژاد به عنوان بهترین مربی کشور شناخته شود.

در نهایت، دختران نوجوانان مازندرانی با کسب ۵ مدال طلا، یک برنز و ۶۶۲ امتیاز مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستادند، تیم تهران با ۲ طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۳۹۸ امتیاز نایب قهرمان شد و هوگوپوشان البرز با ۲ مدال طلا، یک برنز و ۲۹۳ امتیاز کاپ سومی را بالای سر بردند. تیم های گیلان، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، یزد، اردبیل و قم به ترتیب در رده چهارم تا دهم قرار گرفتند.

هدایت تیم الف به عهده محبوبه محمدنژاد به عنوان سرمربی و زهرا اصغرنژاد و مطهره رضایی به عنوان مربیان است همچنین مهوش قمی سرپرستی تیم را به عهده داشته اند.مربی تیم ب فاطمه فردی بود و مهین اسماعیل نژاد و سعیده صفرپور مربیان تیم بوده اند و همچنین فاطمه طالبی سرپرستی تیم را به عهده داشت.

گفتنی است، پیش از این تیم نوجوانان تکواندوکار پسر مازندران با کسب ۳طلا، یک نقره و یک برنز به مقام نخست رقابت‌های کشوری رسیدند.

وی افزود: با افتخار اعلام می‌کنیم که در رده های سنی نونهالان و نوجوانان، دختران و پسران شانه به شانه و در یک سطح برای کشورمان افتخار کسب کردند، حتی نونهالان دختر از پسرها سبقت گرفتند و در رقابت‌های جهانی با کسب ۶ مدال طلا و یک نقره مقتدرانه عنوان قهرمانی را کسب کردند و پسران نیز نایب قهرمان شدند.

سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان در حاشیه برگزاری این مسابقات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جایگاه فوق‌العاده‌ی که در رده سنی نوجوانان در میادین آسیایی، جهانی و المپیک داریم، مسئولیت تکواندوکاران را سنگین می‌کند.

وی ادامه داد: سال گذشته در بازی‌های المپیک دو نماینده ما در گروه دختران موفق به کسب مدال طلا و نقره شده‌اند، در واقع این افتخار نصیب کشور ایران شد و نشان دهنده این موضوع می باشد که تکواندو برای سرمایه گذاری در رده‌های سنی پایه گام‌های موثر و سازنده‌ای برداشته است.

ریو جانگ هیان سفیر کره جنوبی در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت :سال ۲۰۱۳ فدراسیون تکواندو ایران، سفارت کره جنوبی در ایران و شرکت ال جی، طی تفاهم نامه‌ای برگزاری مسابقات تکواندو جام سفیر را در دستور کار قرار دادند، اینکه امروز هفتمین دوره این رقابت‌ها در حال برگزاری است، بسیار خوشحال هستم.

وی افزود: تکواندو هنری رزمی است که با تدبیر ذهن باعث رشد و تعالی  شخصیت ورزشکار می‌شود. در حال حاضر این رشته در ۱۶۸ کشور جهان فعال است و از مقبول ترین ورزش های سراسر دنیا است.

وی در پایان گفت: پیشنهاد روابط ایران و کره جنوبی و و تبادلات فرهنگی – ورزشی این دو کشور بنیادی و بر پایه دوستی است. تکواندو باعث درک بهتر مردم این دو  کشور از یکدیگر  شده  و در تسریع روابط دوستانه نقش اساسی دارد. در پایان برای شما آرزوی موفقیت دارم و از رییس فدراسیون تکواندو تشکر می‌کنم.

به گزارش فارس، تیم پسران نوجوان تکواندوکار  با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز و هم چنین تیم دختران هوگوپوش مازندران با کسب 5 طلا و یک برنز موفق به کسب کاپ قهرمانی مسابقات تکواندو کشوری با عنوان جام سفیرکره جنوبی شدند تا کاپ قهرمانی در خانه ماندگار شود.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ع/و

نظر شما