شناسهٔ خبر: 36379643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سالانه ۲۰ میلیون تن محصولات علوفه‌ای در کشور تولید می‌شود

مدیر کل غلات و محصولات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی از تولید سالانه ۲۰ میلیون تن محصولات علوفه‌ای در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، فرامک عزیزکریمی مدیرکل غلات و محصولات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی در روز مزرعه چغندر علوفه‌ای که با حضور مدیران و کارشناسان ۵ استان کشور در شهرستان البرز برگزار شد اظهار کرد: سالانه ۲۰ میلیون تن محصولات علوفه‌ای در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: این میزان محصولات علوفه‌ای در سطح یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور کشت می‌شود.

عزیزکریمی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از تولید محصولات علوفه‌ای به یونجه و ذرت علوفه‌ای اختصاص دارد، اضافه کرد: مهمترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی درراستای کشت و توسعه گیاهان کم آب بر علوفه‌ای است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جهادکشاورزی ارتقا و افزایش کارایی و بهره‌وری محصولات علوفه‌ای کشت شده است‌ که با اجرای آن و سیستم‌های جدید آبیاری میتوان در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

مدیرکل غلات و محصولات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: چغندر علوفه‌ای از محصولات کم آب بر است که در کنار سورگوم، ارزن و کینوا می‌تواند برای علوفه مناسب باشد.

وی در پایان یادآور شد: درحال حاضر مشکل بذر برای محصولات علوفه‌ای در کشور وجود دارد که با برنامه‌ریزی مناسب آن را ساماندهی خواهیم کرد تا کشاورزان بتوانند از بذرهای گواهی شده در مزارع استفاده کنند.

انتهای پیام/ی

نظر شما